ادامه اجرای طرح توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از ادامه اجرای عملیات عمرانی توسعه موزه باستان‌شناسی ارومیه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری گفت: طبق برآوردها اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان بوده که برای مقاوم‌سازی، احداث، ساماندهی محوطه، سایت نگهبانی و طراحی و اجرای ویترین‌ها هزینه می‌شود ودر فاز اول به دستور استاندار و مساعدت سازمان و مدیریت برنامه‌ریزی حدود یک سوم از اعتبار مورد نیاز به پروژه تخصیص داده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر در چند شیفت کاری و با استفاده از بیش از ۱۵ نیروی کار سعی می‌شود تا اقدامات عمرانی توسعه موزه با شتاب بیشتری انجام شود تا فازهای بعدی آن به اجرا دربیاید.

او تصریح کرد: با اجرای این طرح، فضای موزه‌ای ارومیه بیش از سه برابر افزایش خواهد یافت، در حال حاضر مساحت موجود موزه ۶۰۰ متر مربع بوده و با اجرای این طرح بیش از یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع به سالن‌های نمایش افزوده می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: تا زمان اتمام این پروژه اشیای موزه باستان‌شناسی به مدرسه ۲۲ بهمن انتقال و در آنجا در معرض دید عموم قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201633
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha