برگزاری ۲۰ ورکشاپ رایگان در نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان گفت: نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان برپا شد و ۲۰ ورکشاپ زنده در آن برگزار شد.  

به گزارش میراث آریا، سید میکائیل موسوی روز ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی و هنرهای سنتی زنجان از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ مهرماه در نمایشگاه بین المللی زنجان برپا شد و ۲۰ ورکشاپ زنده در آن برگزار شد. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان زنجان افزود: ورکشاپ رشته‌های ملیله کاری، آینه کاری، ورشوسازی، قلمزنی، بافتنی‌های سنتی، میناکاری، چرم‌دوزی، نقاشی روی سفال، گیوه‌بافی، خراطی، تراش سنگ‌های قیمتی، گلیم‌بافی در ۲۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار شد که با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان و علاقمندان مواجه شد. 

او اظهار کرد: این رویدادهای آموزشی با هدف آشنایی بهتر شرکت‌کنندگان با صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان‌های مختلف کشور بود. پروسه فعالیت در این صنعت کاملاً دستی انجام شد و هیچ‌گونه روند صنعتی روی آن اعمال نمی‌شود. 

موسوی بیان کرد: حمایت از هنرمندان و معرفی آنان به جامعه و همچنین احیای هنرهای صنایع دستی فراموش شده از اهداف برپایی این جشنواره است. 
او تصریح کرد: شرکت هنرمندان در نمایشگاه و ورکشاپ درواقع به‌مانند یک ترازو است که هنر آن‌ها را مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201657
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha