ثبت نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری تبریز در تقویم رویدادهای گردشگری/ لزوم معرفی تنوع آثار ثبت جهانی آذربایجان‌شرقی در فضاهای مجازی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در نشست خود با فعالان فضاهای مجازی استان ضمن اشاره به ثبت نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری تبریز در تقویم رویدادهای گردشگری کشور بر لزوم ایجاد تصویری مثبت با معرفی تنوع و تعدد آثار ثبت‌جهانی آذربایجان‌شرقی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل سفر گردشگران تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا، احمد حمزه‌زاده صبح امروز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ در نشستی به‌مناسبت برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز با فعالان فضاهای مجازی استان گفت: امسال نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و بین‌المللی گردشگری تبریز در بازه زمانی هفته آخر مهرماه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده و این نخستین گام ما برای معرفی جهانی این نمایشگاه تلقی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ثبت نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و نمایشگاه بین‌المللی گردشگری قدمی مثبت در راستای ثبت جهانی این رویداد در تقویم سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) تلقی می‌شود که برای تحقق این هدف لازم است تا گزارشاتی مصور از نمایشگاه برای سازمان جهانی در کنار حضور نمایندگان این سازمان در نمایشگاه، ارسال شود.

او به به اهمیت فعالان مجازی در عصر دنیای دیجیتال اشاره کرد و افزود: تورگردان‌ها با تنوع و تعدد آثار ثبت جهانی اقدام به تعیین مقصد گردشگری می‌کنند که در این میان، نقش کلیدی فعالان فضای مجازی در معرفی جامع زیبایی‌های آثار ثبت‌ جهانی و همچنین انعکاس مشکلات موجود برای بسیج سازمانی در راستای رفع آن‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حمزه‌زاده به نقش ملموس فعالان حوزه مجازی در افزایش تعداد گردشگران خارجی به استان اشاره کرد و گفت: در ۶ ماه نخست سال‌جاری ۶۸ هزار گردشگر خارجی از جاذبه‌های آذربایجان‌شرقی بازدید کرده‌اند که نسبت به شرایط مشابه سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی به همراه داشته است. بی‌شک فعالان فضای مجازی در معرفی استان درکنار شتاب در توسعه زیرساخت‌های تأسیساتی گردشگری، نقش کلیدی ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072301693
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha