رشد ۱۳درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری قزوین

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: در شش ماه اول سال جاری بیش از یک میلیون و ۸۰۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان قزوین بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۳درصد افزایش داشته‌است.

به‌گزارش میراث آریا؛ نادر محمدی گفت: در نیمه اول سال جاری، مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی، کاروانسرای سعدالسلطنه و آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) به‌عنوان قطب مذهبی استان در قزوین و مناطق الموت و آوج بیش‌ترین میزان بازدید گردشگران را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری همچنین ۴۵۹هزار گردشگر از فضاهای اقامتی استان اعم از هتل‌ها، مهمانسراها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و... بهره‌ برده‌اند که نسبت به‌مدت مشابه در سال گذشته ۱۷درصد افزایش داشته‌است.

او تصریح کرد: این روند رشد در میزان گردشگر و فضاهای اقامتی نشان از عزم استان برای توسعه گردشگری و ترغیب برای رشد سرمایه‌گذاری اقامتی است.

محمدی با اشاره به رویدادهای پیش‌بینی شده توسط این اداره‌کل برای نیمه دوم سال جاری افزود: برنامه‌های مناسبتی به‌منظور جذب گردشگر در فصل پاییز و زمستان تدارک دیده شده که  از جمله این برنامه‌ها می‌توان به جشنواره غذاها و جشنواره شیرینی‌های سنتی با دعوت از استان‌های مختلف کشور نام برد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان قزوین بیان کرد: استان قزوین به لحاظ جاذبه‌های طبیعی و تاریخی در شرایط مطلوبی است، هرچند برای جذب و نگاهداشت گردشگری نیاز به توسعه جاذبه‌های انسان‌ساخت دارد.

محمدی همچنین از رشد ۲۵ درصدی میزان صدور موافقت‌ اصولی برای تاسیسات گردشگری طی شش ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته در استان خبر داد و افزود: دولت با صدور موافقت‌های اصولی به‌دنبال تسهیل روند کار و تشویق سرمایه‌گذارانی است که اقدامات آنها منجر به ساخت و بهره‌برداری از مراکز اقامتی، تفریحی و توسعه گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072301706
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha