میراث‌فرهنگی خراسان شمالی به‌عنوان یک مجموعه بین‌نسلی، حلقه اتصال گذشته، حال و آینده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی به‌عنوان یک مجموعه بین‌نسلی، حلقه اتصال گذشته، حال و آینده است و جامعه از مأموریت‌های این دستگاه بهره‌مند می‌شود.

به گزارش میراث آریا، حسن ناهیدی صبح روز دوشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۳ در جلسه شورای مدیران اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان شمالی با تأکید بر برنامه هفتم توسعه بیان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم در اداره کل میراث‌فرهنگی استان برای رسیدن به سیاست‌ها و چشم‌اندازهای توسعه‌ای حوزه گردشگری انجام شود تا به نقطه مطلوب و اهدافی که وزارت میراث‌فرهنگی در برنامه هفتم تبیین کرده است، برسیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی با اشاره به حوزه مهم صنایع‌دستی استان افزود: تولیدات صنایع‌دستی باید انتقال‌دهنده پیام فرهنگی استان باشد و نمادهای استان می‌بایست در معرفی استان نقش‌آفرینی داشته باشند.

ناهیدی وضعیت اداره کل میراث‌فرهنگی استان را مطلوب دانست و گفت: تاکنون اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است و تعاملاتی که وجود دارد باید به سمت تحقیقات علمی برود و پایان‌نامه‌های دانشگاهی را باید به سمت موضوعات کاربردی در حوزه صنایع‌دستی و توسعه گردشگری هدلیت کرد.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی نیز با ارائه گزارشی از سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: رشد ۳۰۰ درصدی جذب اعتبارت تملک دارایی ملی، رشد تسهیلات در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری و کسب رتبه سوم در جذب تسهیلات تبصره ۱۸ ملی از اقداماتی است که در سال گذشته در استان صورت‌گرفته است.

علی مستوفیان گفت: انجام کاوش‌های باستان‌شناسی با هیئت‌های بین‌المللی، رفع مشکلات حریم آثار تاریخی بخصوص تپه معصوم زاده و باغ فواره، برگزاری موفق نمایشگاه ملی صنایع‌دستی احداث بازارچه دائمی صنایع‌دستی و انجام ده‌ها پروژه زیربنایی تأسیسات گردشگری در حوزه های راه، آب و برق رسانی را می‌توان به‌عنوان عملکرد این اداره کل عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072401748
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha