ثبت ۶ جشنواره گرگان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان از ثبت شش جشنواره این شهرستان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، رضا غیاثی‌زاده امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه ۱۴۰۳ در خصوص ثبت رویدادهای گردشگری این شهرستان، گفت: در دو سال اخیر تعداد شش جشنواره گرگان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور ثبت شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها در راستای استفاده و معرفی پتانسیل‌های متعدد گرگان در بخش‌های مختلف به سراسر مردم ایران و گردشگران سراسر جهان بعد از بین‌المللی شدن آن و به‌منظور رونق صنعت گردشگری در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسید.

او افزود: ثبت این جشنواره‌ها در تقویم رویدادهای کشور به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری منطقه کمک می‌کند.

غیاثی‌زاده بیان کرد: برگزاری این رویدادها در شهرستان گرگان فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگ بومی، توانمند کردن جوامع محلی، افزایش مشارکت مردم، نشاط‌آفرینی و درنهایت توسعه گردشگری است.

او یادآور شد: جشنواره پاییز هزار رنگ، جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین، جشنواره تمشک، جشنواره گلاب‌گیری، جشنواره ابریشم به شماره ثبت ۲۰۳۲۳۸۶۳ و جشنواره پنبه به شماره ثبت ۲۰۳۲۳۸۶۰ در شهریورماه ۱۴۰۳ در این تقویم ملی به ثبت رسیدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان با تأکید بر این‌که در شهرستان گرگان در صدد آن هستیم که بتوانیم با استفاده از پتانسیل‌های موجود این شهرستان را به‌عنوان سرزمین رویدادها و جشنواره‌ها معرفی کنیم، تصریح کرد: تلاش ما بر این است که با برگزاری رویدادهای گوناگون و مرتبط با شهرستان گرگان گامی مؤثر در راستای اعتلای گردشگری شهرستان گرگان و استان گلستان برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501829
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha