جشنواره ملی کویرنوردی شهرستان بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری ایران به ثبت رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از ثبت جشنواره ملی کویرنوردی شهرستان بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری کشور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، هادی شاه‌وردی روز شنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ گفت: گواهینامه جشنواره ملی کویرنوردی شهرستان بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۳۰۹۹۶۸ به ثبت رسید و به استان ابلاغ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود:  جشنواره ملی کویرنوردی بشرویه با قدمتی بیش از ۱۵ سال همه‌ساله در فصل پاییز و در کویر بشرویه میزبان طبیعت‌گردان پرشماری است که از گوشه و کنار ایران زمین به منظور بهره مندی از مواهب طبیعی بکر کویر بشرویه و همچنین بافت تاریخی کهن این شهرستان وارد استان می‌شوند.

او ادامه داد: این جشنواره اهدافی مانند معرفی بازیهای بومی و محلی استان را نیز دنبال می‌کند و برنامه‌های متنوعی مانند شترسواری، نجوم و کارگاه‌های آموزشی بیابان‌گردی نیز در آن اجرا می‌شود.

شاه‌وردی گفت: با ثبت این رویداد در تقویم رویدادهای گردشگری کشور، نظر تعداد بیشتری از سیاحان داخلی و خارجی به ‌این جشنواره جلب خواهد شد و ان‌شاالله از سال جاری در برگزاری آن شاهد رونق افزون‌تری خواهیم بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی ضمن بیان اینکه ثبت رویدادهای گردشگری در دستور کار اداره‌کل قرار دارد، ادامه داد: رویدادهای گردشگری محرکی مهم در صنعت گردشگری استان هستند و در برنامه‌های توسعه و بازاریابی بسیاری از مقاصد نقش موثر و برجسته‌ای ایفا می‌کنند و برای رقابت‌پذیری مقصد اهمیت زیادی دارند.

او ادامه داد: وجود رویدادهای گردشگری متنوع در استان از جمله جشنواره‌های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی مانند زرشک، زعفران، انار و عناب، آیین‌های سنتی، آیین‌هایی که مرتبط با نوروز هستند و … می‌تواند باعث ایجاد موج سفر به‌خصوص در فصل گردشگری استان باشند و ثبت رویدادها و اخذ گواهینامه ثبت آن از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی باعث شناخته شدن بهتر رویداد در سطح کشور خواهد شد.

شاه‌وردی تاکید کرد: تلاش و رویکرد جامعه گردشگری استان در راستای معرفی این‌گونه آیین‌ها در قالب رویدادهای گردشگری کشور با استمرار همراه خواهد بود و به عنوان رسالتی مهم در صنعت گردشگری خراسان جنوبی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801942
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha