اعطای لوح نشان ملی مرغوبیت به هنرمندان صنایع‌دستی گرگان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان از اعطای نشان ملی مرغوبیت ۱۵ اثر صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به خالقان این آثار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، رضا غیاثی‌زاده روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه ۱۴۰۳ در نشستی که به‌منظور اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی به هنرمندان این شهرستان در اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان برگزار شد، ضمن تبریک و قدردانی از هنرمندان بیان کرد: در این دوره از داوری رویداد نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی ۱۵ اثر از ۱۱ هنرمند برجسته شهرستان گرگان موفق به دریافت این نشان ملی شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان بیان کرد: امسال علاوه بر کسب مهر اصالت ملی توسط ۱۵ اثر صنایع‌دستی گرگان، یک اثر از هنرمندان شهرستان نیز موفق به کسب مهر اصالت بین‌المللی شده که این موضوع نشان از پویایی صنایع‌دستی گرگان است.

او بابیان این‌که در گرگان فعالیت چهار هزار هنرمند صنایع‌دستی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تمام تلاش ما این بوده که با برگزاری جشنواره‌ها، دوره‌های آموزشی و ایجاد فضاهای مناسب، هنرمندان و صنعتگران را در راستای معرفی تولیدات و فروش محصولات یاری کنیم.

غیاثی‌زاده از جمع‌آوری اطلاعات فروشگاه‌های صنایع‌دستی گرگان به‌منظور حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی خبر داده و عنوان کرد: در تلاشیم یک بروشور کامل از عنوان، آدرس، راه‌های ارتباطی و محصولات مورد ارائه در فروشگاه‌های صنایع‌دستی شهرستان جمع‌آوری کرده و به‌منظور بهره‌مندی در اختیار علاقه‌مندان و مسافران و گردشگران ورودی به استان قرار گیرد.

در پایان این نشست نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی با امضای معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توسط رضا غیاثی‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان به هنرمندان اعطا شد.

در سال گذشته، ۱۵ اثر صنایع‌دستی از ۱۱ هنرمند گرگانی مهر اصالت ملی دریافت کردند که فرشته جعفری ۲ اثر، مریم ثنایی یک اثر و میترا ملک شاهکوهی یک اثر در رشته رودوزی‌های سنتی، محمد کردی ۲ اثر در رشته سفال، داریوش ثنایی یک اثر در رشته ملیله سازی، محبوبه نعیمی یک اثر، زهرا بادلی یک اثر، سمانه سادات حسنی یک اثر و فاطمه اکبرپور ۲ اثر در رشته ابریشم‌بافی، زبیده ملکی ۲ اثر و زهرا علی نجفی یک اثر در رشته جاجیم‌بافی موفق به کسب این نشان ملی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801956
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha