کتاب قلعه ایرج رونمایی شد

کتاب تاریخی قلعه ایرج، یکی از بزرگترین و کهن‌ترین دژهای خشتی جهان، با حضور مسئولان، پژوهشگران و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی در مراسمی در اداره کتابخانه‌های شهرستان پیشوا رونمایی شد.

به گزارش میراث‌آریا، آیین رونمایی از کتاب قلعه ایرج به تألیف مریم خدابنده مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان پیشوا، عصر روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه، با حضور ابراهیم تاجیک‌ نوری فرماندار، حسن هداوند میرزایی بخشدار و جمعی از مسئولان ادارات، پژوهشگران تاریخ و علاقه‌مندان به میراث‌فرهنگی پیشوا در محل اداره کتابخانه‌ها برگزار شد.

این کتاب به بررسی تاریخچه، معماری و اهمیت قلعه ایرج در دوره‌های مختلف تاریخی پرداخته و حاصل تحقیقات چندین ساله در این زمینه است.

قلعه ایرج که در شهرستان پیشوا واقع شده است، قدمتی به دوران ساسانیان دارد و به دلیل موقعیت استراتژیک و تاریخی خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. کتاب قلعه ایرج به طور مفصل به تحلیل یافته‌های باستان‌شناسی و اسناد تاریخی مربوط به این قلعه می‌پردازد.

در پایان این آیین، بخشداری منطقه به منظور حمایت از این اثر فرهنگی و ترویج مطالعات تاریخی، ۵۰۰ جلد از این کتاب را خریداری کرده و به کتابخانه‌های شهرستان اهدا کرد. این اقدام در راستای تشویق پژوهش‌های تاریخی و حفظ و اشاعه میراث فرهنگی منطقه انجام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801960
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha