چاپ دوم کتاب تاریخ ورامین پس از ۴۵ سال

چاپ دوم کتاب ارزشمند تاریخ ورامین به نویسندگی سعید وزیری، پس از ۴۵ سال از چاپ نخست آن، توسط انتشارات نور اشراق روانه بازار شد.

به گزارش میراث‌آریا، محمدرضا تاجیک، با بیان اینکه چاپ دوم کتاب نایاب و ارزشمند «تاریخ ورامین» به نویسندگی سعید وزیری منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است، گفت: چاپ نخست این کتاب در بهمن ماه سال ۱۳۵۸ با شمارگان ۲ هزار نسخه منتشر شد و چاپ دوم آن پس از ۴۵ سال در سال جاری، با شمارگان ۵۵۰ نسخه و در ۱۰۰ صفحه توسط انتشارات نور اشراق منتشر شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، افزود: این کتاب به موضوعات مختلفی پیرامون تاریخ و فرهنگ ورامین پرداخته است. مباحثی چون تاریخ این شهرستان، آثار تاریخی و مذهبی، بناهای تاریخی و بقاع متبرکه، اقوام و طوایف ساکن، زبان و فرهنگ، نمایندگان مردم ورامین در مجلس شورای ملی، جاده‌ها، وقایع دوره مشروطه، موسیقی‌دانان، سخنان سیاحان، قیام ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی، و روستاهای ورامین در این اثر به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است.

او در پایان خاطرنشان کرد: سعید وزیری، متولد سال ۱۳۱۸ در ورامین، از اساتید برجسته و چهره‌های ماندگار تاریخ و فرهنگ دشت ورامین و کشور به شمار می‌رود. تاکنون بیش از ۸۰ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف از جمله تاریخ، فرهنگ، ادبیات، داستان و سفرنامه از او منتشر شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801961
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha