برگزاری نخستین جشنواره غذا در دانشگاه علمی‌کاربردی عالیس چناران

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران از برگزاری جشنواره غذای سالم شهرستان در دانشگاه علمی کاربردی عالیس چناران با حضور مسئولان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، محمد طاهریان‌مقدم گفت: جشنواره غذا که در شهرک صنعتی چناران و در دانشگاه علمی کاربردی عالیس برگزار شد، مورد استقبال شرکت کنندگان در بخش پخت غذاهای محلی و  انواع آش محلی قرار گرفت.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره  معرفی غذای سالم و ایرانی و توجه به آشپزی سنتی و تغذیه سالم در خانواده‌هاست.

او با بیان اینکه می‌توان با برگزاری چنین جشنواره‌هایی صنعت گردشگری شهرستان را رونق داد، اظهار کرد: کله جوش، آش سنتی، فتیر مسکه، آبگوشت، آش آنغوزه و تعدادی دیگر نیز از مهمترین غذاهای محلی  شهرستان چناران محسوب می‌شود.

طاهریان‌مقدم گفت: در کنار برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌توان گردشگران و مسافران را با دیگر ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهرستان نیز آشنا کرد.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران با تاکید بر اینکه با برگزاری چنین جشنواره‌هایی حتی می‌توان به توسعه پایدار روستایی دست یافت، افزود: نقش غذا در گردشگری تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی بسیار حائز اهمیت است.

در پایان این جشنواره از بین ۶۰ شرکت‌کننده، پس از داوری به تعدادی از شرکت‌کنندگان از نگاه داوران جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801986
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha