روستاهای ایلام در زمینه اشتغالزایی گردشگری ظرفیت بالایی دارند

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در اولین سمینار تسهیل گری و آموزش تعاونی های گردشگری استان های غرب کشور گفت: روستاهای ایلام در زمینه اشتغالزایی گردشگری ظرفیت بالایی دارند.

به گزارش میراث آریا، محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان اینکه بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی جوانان در زمینه گردشگری باید فراهم شود، به‌احیای ظرفیت روستاها در این بخش اشاره کرد و گفت: پخت غذاهای محلی، بازی‌های محلی و ...سبب ایجاد مجتمع‌های گردشگری و اشتغالزایی می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در اولین سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی های گردشگری، ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستائیان غرب کشور ( ایلام، لرستان، کردستان، همدان و کرمانشاه)، گفت: اقدامات خوبی در حوزه‌ی توسعه‌ زیرساخت های گردشگری در سراسر کشور به ویژه استان ایلام صورت گرفته است.

محمد سبحان حسنی با اشاره به استقبال خوب مردم در بازدید مناطق گردشگری افزود: همچنین افزایش 60 درصدی گردشگران خارجی نشان از معرفی ظرفیت های استان و استقبال خوب گردشگران است.

او با اشاره به اینکه امروزه از گردشگری به عنوان یک صنعت در دنیا یاد می شود، گفت: رتبه اول ارزآوری تعداد قابل توجهی از کشورها از همین صنعت است.

حسنی با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی و تمدنی کشورمان، گفت: فرهنگ، آداب و رسوم، طبیعت و آب و هوای چهار فصل کشور از ظرفیت هایی است که مورد توجه گردشگران است.

او با بیان اینکه بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی جوانان در زمینه گردشگری باید فراهم شود، به احیای ظرفیت روستاها در بخش گردشگری اشاره کرد و گفت: پخت غذاهای محلی و بازی های بومی محلی سبب ایجاد مجتمع های گردشگری می شود.

معاون سیاسی استاندار ایلام، ادامه داد: رسانه ها به ظرفیت ها و زیبایی ها کشور به ویژه استان های زاگرس‌نشین بپردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100067
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha