محدوده حریم بافت تاریخی اصفهان و زاینده‌رود بازنگری می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از لزوم بازنگری و به‌روزرسانی در حریم بافت تاریخی اصفهان و زاینده‌رود به‌منظور حفاظت هرچه بهتر از تاریخ اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما در زمینه حفاظت هر چه بهتر از بافت تاریخی اصفهان و زاینده‌رود، با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت و تغییر تدریجی سیمای شهر، انجام کار کارشناسی برای بهینه سازی حریم بافت تاریخی اصفهان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: متاسفانه در بسیاری از اوقات، برخی تصمیم‌گیران، میان بافت فرسوده و بافت تاریخی تفاوتی قائل نمی‌شوند، با این‌حال تلاش داریم تا با انجام کار کارشناسی دقیق بافت تاریخی اصفهان، به‌صورت علمی و به‌روز با توجه به تحولات شهرسازی در اصفهان در دهه‌های گذشته، مورد تدقیق قرار گیرد.

او افزود: هم اینک در بسیاری از محورهای بافت تاریخی اصفهان به‌ویژه در محور تاریخی زاینده‌رود و در محور۵ پل تاریخی اصفهان، شاهد ناهمگونی بسیار در ساخت و سازهای دهه‌های گذشته هستیم، لذا به دوستداران فرهیخته میراث‌فرهنگی اصفهان صراحتا اطمینان می‌دهیم، این طرح با حضور کارشناسان ارشد و زبده میراث‌فرهنگی در سطح ملی و با بودجه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان انجام خواهد شد، تا از این پس شاهد رخدادهای ارزشمندی در حوزه میراث‌فرهنگی نصف جهان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080200129
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha