تپه تاریخی گیان به سایت گردشگری تبدیل شود/ نهاوند به موزه نیاز دارد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه تپه تاریخی گیان باید به سایت گردشگری تبدیل شود، گفت: باید از سراسر کشور و خارج از کشور برای این مکان مهم، گردشگر جذب شود.

به گزارش میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌امیری چهارشنبه دوم آبان در بازدید از مراکز تاریخی و  گردشگری شهرستان نهاوند، اظهار کرد: نهاوند شناسنامه ایران است و فرهنگ، تاریخ و تمدن این دیار باعث افتخار و غرور ایران است.

او تصریح کرد: در همه ادوار تاریخی، از هخامنشیان تاکنون از نهاوند یاد شده است و تپه گیان رمز و رازهای تاریخی بسیار زیادی را در دل خود جای داده است.

صالحی‌امیری با بیان اینکه این تپه نقطه حیاتی است و جزو آثار میراثی و تاریخی ایران محسوب می‌شود، ادامه داد: این مکان تاریخی مهم باید حفاظت و اکتشاف شود و در حریمش فضاهایی ایجاد شود که باعث جذب گردشگر شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور با اشاره به آغاز برنامه سفر خود از نهاوند، افزود: شهرستان نهاوند به موزه و همزمان به ثبت و صیانت از آثار تاریخی‌اش نیاز دارد.

صالحی‌امیری یادآور شد: طرح جامع و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نهاوند باید طراحی و تدوین شود و این طرح در استانداری همدان با حضور نماینده شهرستان بررسی شود و به عنوان سند جامع و توسعه گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تدوین و تصویب شود.

وی تاکید کرد: بررسی این طرح هفته آینده با حضور فرماندار و نماینده شهرستان در تهران آغاز خواهد شد و با این اقدام اتفاق خوبی برای شهرستان نهاوند رخ خواهد داد و البته مردم شهرستان هم به تدریج شاهد عملکرد میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواهند بود.

صالحی‌امیری در ادامه بیان کرد: در بحث تپه تاریخی گیان موضوع صیانت تاکنون ضعیف و محدود بوده و باید به حفاظت قوی‌تر تبدیل شود و قرار است بحث معارضین این مکان مهم با همکاری فرمانداری و شهرداری حل‌ و فصل شود.

وی در خاتمه تاکید کرد: تپه تاریخی گیان باید به عنوان یک سایت گردشگری معرفی شود و برای این مکان از سراسر ایران و حتی خارج از کشور گردشگر جذب شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080200153
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha