نقاشی طرح‌های سنتی فرش دستبافت ورامین در معابر شهری

به مناسبت روز ملی بزرگداشت فرش، طرح‌های سنتی فرش دستبافت ورامین از جمله «میناخانی»، «پاشتری» و «ظل السلطان» توسط شهرداری ورامین بر روی باکس‌های خدماتی معابر شهری نقاشی شد.

به گزارش میراث‌آریا، محمدرضا تاجیک، از اجرای طرح‌های سنتی فرش دستبافت ورامین در معابر شهری به مناسبت روز ملی بزرگداشت فرش خبر داد و ضمن قدردانی از نگاه شهرداری ورامین به حوزه میراث‌فرهنگی و هنرهای سنتی، بیان کرد: این اقدام با پیشنهاد و پیگیری اداره میراث‌فرهنگی و شرکت تعاونی فرش شهید بهشتی ورامین، توسط واحد سیما و منظر شهری شهرداری ورامین اجرا شده و تاکنون توجه زیادی از سوی علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و هنرهای بومی جلب کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، با اشاره به طراحی‌های اجرا شده، تصریح کرد: طرح‌های سنتی فرش دستبافت ورامین، همچون میناخانی، پاشتری و ظل السلطان (گلدانی) توسط هنرمندان واحد سیما و منظر شهری بر روی باکس‌های خدماتی در خیابان‌های پرتردد، به ویژه خیابان شهدا، به نمایش درآمده است.

او افزود: فرش دستبافت طرح میناخانی ورامین که با قدمت تاریخی خود شناخته می‌شود، به عنوان یک اثر فرهنگی در فهرست میراث ناملموس کشور ثبت شده و بسیاری این فرش و طرح ویژه آن را با نام ورامین می‌شناسند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500209
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha