صنعت گردشگری یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد است

استاندار یزد گفت: صنعت گردشگری یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان یزد است و ظرفیت‌های بی‌بدیل استان، از معماری کم‌نظیر و بافت تاریخی تا فرهنگ غنی و میراث طبیعی، به ما این فرصت را می‌دهد که یزد را به عنوان مقصدی برجسته در ایران و جهان معرفی کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا شب گذشته ۴ آبان ماه محمدرضا بابایی در دیدار با تشکل‌های گردشگری استان بابیان اینکه یزد ظرفیت‌های متعددی درزمینه‌ی صنعت گردشگری دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، جایگاه این صنعت در استان یزد باید بسیار بالاتر از وضع موجود باشد.

استاندار یزد بابیان اینکه در دولت چهاردهم اهمیت و اهتمام ویژه‌ای نسبت به صنعت گردشگری دارد، افزود: فعالان گردشگری در این حوزه فعالیت‌های قابل‌توجهی انجام داده‌اند و بخش دولتی نیز همراه آن‌ها خواهد بود تا ایجاد ارزش افزوده در این بخش، از صنایع دیگر استان بیشتر شود.

بابایی از گردشگری به عنوان مهم‌ترین صنعت استان یاد کرد و ادامه داد: برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری باید با تقویت ارتباطات بین‌المللی، ایجاد کانال‌های ارتباطی در کشورهای دیگر و ارائه خدمات مختلف برای سفر به استان یزد، تورهای خارجی را به استان دعوت کنیم.

استاندار یزد تأکید کرد: قطعاً توسعه گردشگری یزد، باید با پیوست فرهنگی لازم و در نظر گرفتن ارزش‌های معنوی این سرزمین صورت پذیرد.

او افزود: باور داریم که با هم‌افزایی و همکاری نزدیک میان دولت، بخش خصوصی و تشکل‌های فعال در این عرصه، می‌توانیم جایگاه یزد را به عنوان قطب گردشگری ارتقا دهیم و علاوه بر اشتغال‌زایی، به رشد اقتصادی استان کمک کنیم، لذا از همه عزیزان فعال در این صنعت دعوت می‌کنم که با همفکری و همدلی، آینده‌ای روشن برای گردشگری یزد رقم بزنیم.

استاندار یزد در پایان تأکید کرد: از این پس، رفع موانع موجود و ایجاد فضایی امن و مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری، در اولویت برنامه‌های ما خواهد بود.

در این نشست فعالان گردشگری استان یزد مسائل و دغدغه‌های خود را با استاندار در میان گذاشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500261
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha