مقابله با پدیده ایران‌هراسی از دستاورهای نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری تبریز/ نمایشگاه‌ها در کنار ایجاد نشاط اجتماعی امنیت روانی جامعه را تضمین می‌کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره دستاوردهای یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در مقابله با پدیده ایران هراسی، برگزاری نمایشگاه‌ها را ضامن ایجاد نشاط اجتماعی و امنیت روانی جامعه عنوان کرد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با میراث‌آریا گفت: نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز فرصتی استثنایی برای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور فراهم کرد و در کنار آن، مقابله‌ای مؤثر با فضاسازی‌های ایران‌هراسی بود. ما توانستیم به دنیا نشان دهیم که ایران، سرزمینی امن و آرام برای گردشگران است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در ادامه به آمار بازدید از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در سومین روز برگزاری نمایشگاه، شاهد بازدید ۱۰۰هزار نفری بودیم و در مجموع در طول چهار روز، ۳۸۰هزار نفر از این رویداد بازدید کردند. این اعداد نشان‌دهنده علاقه و اشتیاق مردم به صنایع‌دستی و فرهنگ ایران در کنار آرامش و امنیت موجود در فضای کشور است.

او افزود: این نمایشگاه که با حضور هشت کشور همسایه درکنار همه استان‌های کشور برگزار شد، بیانگر امنیت و آرامش موجود در کشور بود. ما با همکاری هنرمندان و تولیدکنندگان صنایع‌دستی از سراسر کشور، توانستیم نه تنها تولیدات بومی را معرفی کنیم، بلکه فضایی دوستانه و همدلانه برای تبادل فرهنگی و اقتصادی ایجاد کنیم. به طور ویژه، این نمایشگاه به‌عنوان پلی برای ارتباط بین هنرمندان و سرمایه‌گذاران عمل کرد و در کمال امنیت فرصت‌های جدیدی برای همکاری و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری در سطح ملی و بین‌المللی فراهم ساخت.

حمزه‌زاده به اهمیت برگزاری این نمایشگاه برای ایجاد نشاط اجتماعی اشاره کرد و گفت: این رویداد نه تنها به معرفی صنایع‌دستی کمک کرد، بلکه به ایجاد حس نشاط اجتماعی و امنیت روانی در جامعه منجر شد. به عنوان یک ملت، با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌توان همبستگی و انسجام اجتماعی را به نمایش گذاشت پدیده ایران‌هراسی را خنثی کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در پایان اضافه کرد: یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری، تنها یک رویداد اقتصادی نبود، بلکه به عنوان یک الگو برای برگزاری نمایشگاه‌های مشابه در آینده عمل کرد و ظرفیت‌های فرهنگی ایران را بیش از پیش معرفی و به جهانیان شناساند. این نمایشگاه فرصتی بود تا یادآور غنی فرهنگی و هنر ارزشمند ایران باشد و که ما با معرفی آن، به جهانیان نشان دادیم؛  ایران کشوری با تاریخ غنی و فرهنگی پویا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080500281
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha