خوراک به برند گردشگری کرمانشاه تبدیل شده است

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: با توجه اقداماتی که در ۲ سال اخیر انجام شده است، امروز خوراک به برند گردشگری استان کرمانشاه تبدیل شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، وحید امیری روز شنبه ۵ مهرماه در حاشیه جشنواره خوراک منطقه‌ای «طعم امید۳» بیان کرد: استان کرمانشاه به لحاظ تنوع خوراک از ظرف بسیار کم نظیری در کشور برخوردار است.

معاون گردشگری استان کرمانشاه افزود: با توجه به این ظرفیت از ۲ سال گذشته بعد از ثبت کرمانشاه به عنوان سی و هفتمین شهر خلاق خوراک جهان توسط یونسکو اقدامات گسترده‌ای از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه برای استفاده از این ظرفیت به عنوان یک برند گردشگری برای استان در دستور کار قرار گرفت.

او تصریح کرد: ثبت ملی ۶۳ خوراک استان اولین گام موثر در این مسیر بود که ظرفیت بالای استان کرمانشاه را به همگان نشان داد.

امیری گفت: در ادامه این روند در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران در زمستان سال گذشته استان کرمانشاه با تم خوراک در این نمایشگاه شرکت کرد و با توجه به مجموع فعالیت‌های استان و ظرفیت‌های موجود و نیز استقبالی که از این موضوع انجام شد، توسط معاونت گردشگری کشور لوح برند کرمانشاه مهد فرهنگ خوراک ایران را استان ما داد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه افزود: برای استفاده از این برند و ظرفیت برنامه‌ریزی‌های متعددی انجام شده است تا کرمانشاه به عنوان برند گردشگری خوراک در کشور مطرح شود که خوشبختانه امروز این اتفاق افتاده است و در هر نقطه از کشور اگر رویدادی با موضوع خوراک برگزار می‌شود، کرمانشاه حضور درخشانی دارد.

او اظهار کرد: میزبانی رویداد منطقه‌ای «طعم امید ۳» یکی از اتفاقات مهم در این زنجیره برنامه‌ریزی بود که خوشبختانه با بهترین کیفیت و شکل ممکن برگزار شد. ما در حوزه گردشگری خوراک برنامه‌های متعددی را تدارک دیده‌ایم که با تکیه بر خلاقیت و نوآوری برای تقویت این برند گردشگری برای کرمانشاه اجرایی خواهند شد.

امیری در خاتمه بیان کرد: برای تقویت برند کرمانشاه شهر خلاق خوراک نیز برنامه‌هایی داریم که امیدواریم با همکاری شهرداری کرمانشاه اتفاقات بسیار خوبی برای استان بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080600292
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha