تالاب‌های شهرستان بروجن ظرفیت قابل‌توجهی برای توسعه گردشگری دارد

فرماندار بروجن گفت: تالاب‌های این شهرستان ظرفیت ویژه، خاص و قابل‌توجهی برای توسعه گردشگری دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فتاح کرمی روز دوشنبه هشتم آبان‌ماه ۱۴۰۳ در مانور پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان با محوریت پدافند زیستی و ارتقای سلامت عمومی در محل تالاب بین‌المللی چغاخور شهرستان بروجن گفت: هم‌اکنون ۶ تالاب با مساحت پنج هزار هکتار در مناطق مختلف این شهرستان وجود دارد که ظرفیت قابل‌توجهی برای رونق و توسعه گردشگری استان به‌شمار می‌رود.

فرماندار بروجن افزود: در همین راستا تقویت زیرساخت‌های گردشگری باید به‌طور جدی در دستور کار قرار گیرد و عملیاتی شود.

کرمی تصریح کرد: هم‌اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ تخت گردشگری برای اسکان مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان بروجن در مراکز اقامتی زیرمجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در این شهرستان فعال است.

او یادآور شد: وجود جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی در شهرستان بروجن باعث شده است تا این شهرستان به یکی از مقصدهای اصلی گردشگری برای حضور مسافران و گردشگران در طول سال تبدیل شود.

فرماندار بروجن در ادامه به مشترک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان بین انسان و طیور اشاره و اضافه کرد: ارزیابی ظرفیت‌ها و پاسخ به بحران ایجاد شده با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان مهم‌ترین هدف از برگزاری این مانور به‌شمار می‌رود.

او گفت: گردشگران، مسافران و مردم باید در این فصل توصیه‌های اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست و اداره‌کل دامپزشکی را مورد توجه جدی قرار دهند.

کرمی تأکید کرد: همکاری و کمک رسانه‌های گروهی و فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی به‌موقع و آگاه‌سازی مردم و گروه‌های مختلف به‌منظور رعایت موارد مرتبط با پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان اثرگذار است.

بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان یک بیماری ویروسی است که با فرا رسیدن فصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر احتمال شیوع آن زیاد می‌شود.

در این بیماری، پرندگان وحشی و آبزی می‌توانند بدون اینکه خود مبتلا شوند، ویروس‌های آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان را با خود جابه‌جا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080700371
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha