حضور ۳۵۰ فعال گردشگری در خراسان جنوبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی گفت: چهارمین رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس میزبان ۳۵۰ فعال حوزه بوم‌گردی و راهنمای گردشگری است.

به‌گزارش میراث‌آریا، هادی شاه‌وردی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان خراسان جنوبی امروز دوشنبه ۷ آبان ماه ۱۴۰۳ گفت: رویداد ملی تجربی و آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران پارسال در کرمانشاه برگزار شد و امسال استان ما میزبان برگزاری این جشنواره است. .

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی افزود: ۷۷ راهنمای گردشگری در این رویداد حضور دارند که هر کدام از این افراد می‌توانند بعداً سفیری برای استان باشند و تورهایی به مقصد استان برگزار کنند.

او کمبود اعتبار را باعث ضعف در برگزاری جشنواره‌های گردشگری استان دانست و گفت: مهم‌ترین دلیل اینکه نمی‌توانیم جشنواره‌ها را به آن شکلی که در شأن استان است برگزار کنیم تأمین اعتبارِ برگزاری آن‌هاست، اگر بخش خصوصی قوی پای کار بیاید می‌توانیم در این زمینه خیلی بهتر عمل کنیم.

شاه‌وردی از افرادی که آمادگی سرمایه‌گذاری در بخش میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را دارند خواست از طریق شماره ۳۱۷۵۱۰۰۰.۳۱۷۵۱۰۰۱، ۳۱۷۵۱۰۰۲ و ۳۱۷۵۱۰۰۳ با اداره‌کل در ارتباط باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی همچنین از ثبت جشنواره ملی کویرنوردی بشرویه در تقویم رویدادهای گردشگری خبر داد و گفت: تا به امروز بیش از ۱۴ رویداد مختلف در حوزه‌های جشنواره انار، زرشک، زعفران، گل نرگس، بیل زنی، کویر و… در تقویم رویدادهای کشوری ثبت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080700429
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha