مستند جاده ابریشم به فیلم‌برداری رسید

فیلم‌برداری مجموعه مستند جاده ابریشم، به کارگردانی احمد خدایی پارسا به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش میراث آریا، پس از گذشت ۸ ماه، پیش‌تولید مجموعه مستند جاده ابریشم، پلی میان تمدن‌ها به تهیه‌کنندگی و کارگردانی احمد خدایی پارسا و نویسندگی احمد خدایی پارسا و داوود روستا به پایان رسید و این اثر به‌زودی وارد مرحله فیلم‌برداری می‌شود.

مجموعه مستند جاده ابریشم، پلی میان تمدن‌ها در ۴۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در دست تولید است و نقش ایران را به‌عنوان یکی از کانونی‌ترین عناصر در توسعه و نگهداری این مسیر و تبادلات فرهنگی و علمی موردبررسی قرار می‌دهد.

این مجموعه مستند نگاهی جامع به تاریخچه و همچنین عملکرد دوران معاصر جاده ابریشم دارد و تلاش می‌کند تا با روایتی متفاوت، نحوه شکل‌گیری و توسعه این مسیر تاریخی را که یکی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ ترین شاهراه‌های تجاری جهان بوده است، به تصویر بکشد.

در شهریورماه ۱۴۰۲ در اجلاس بین‌المللی جاده ابریشم در کشور چین که با حضور ۵۸ شهر از ۲۶ کشور دنیا برگزار شد، شهر سمنان به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای گردشگری در امتداد جاده ابریشم انتخاب شد و هم‌زمان دبیرخانه اتحاد مذکور بانام مرکز بین‌المللی جاده ابریشم سمنان توسط مدیریت شهری سمنان راه‌اندازی شد.

این مستند که به‌تازگی مجوز خود را از سازمان تنظیم و مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) دریافت کرده است و در ۲۵ استان از جمله سمنان، پایتخت راه ابریشم ایران، فیلم برداری می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080700430
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha