«حسین فردرو» تهیهکننده و برنامه ساز تلویزیونی و داور بخش برنامههای ترکیبی در جشنواره چند رسانهای میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در گفتوگو با خبرنگار میراث آریا، درباره اهداف کلیدی این جشنواره گفت: خارج از هرگونه تعارف، مدیریت در هر جشنوارهای بسیار مهم است. زمانیکه متوجه شدم آقای تابش دبیر جشنواره هستند خیلی خوشحال شدم چراکه فردی بسیار با تجربه در زمینه فرهنگ ملی است.
او ادامه داد: این جشنواره که در هر دوره در یک استان برگزار میشود، این فرصت را به هنرمندان میدهد تا دادههای خود را معرفی کرده و در راستای جذب توریست میتواند تأثیرگذار باشد.
این برنامه ساز تلویزیونی در ادامه افزود: تا به حال از این قبیل جشنوارههای غیر شعاری کمتر دیده بودم که دغدغه اصلیشان ارتقای فرهنگ و هنر باشد. در بخشهای مختلفی که در جشنواره وجود دارد هنرمندانی دور هم جمع میشوند و این آشناییها حرکتهای ترکیبی بوجود آورده و هنر را به طور ترکیبی گسترش میدهد. امیدوارم برگزاری این جشنوارهها منجر به افزایش توریست شود.
این تهیهکننده مسابقههای تلویزیونی همچنین درباره داوری آثار در این جشنواره بیان داشت: ما با اعتماد دوستان به راحتی همه آثار را بررسی کردیم. آنچه در این بخش برایم جالب بود تولیدکنندههای این آثار و اسپانسرهایشان فقط صداوسیما نبودند و مراکز استانهای صداوسیما و دفتر مرکزی خبر هم در این بخش سهیم بوده و علاوه بر آنها برخی هم خبرگزاریهای مهم هم توجهی به میراث فرهنگی داشتند. الان شکل برنامهسازی و خبررسانی طوری شده که پلتفرمهای گوناگون دولتی و خصوصی وارد این عرصه شدند و این نوید یک فرهنگ عمومی و متنوع را به کشور میدهد و هر چقدر این فرهنگ عمومی منبسط باشد زمینه برای جذب توریست و گسترش فرهنگ و دانش فراهم میشود.
او همچنین در ادامه افزود: ما برنامههای تلویزیونی را زنجیرهای از ارتباطات میدانیم که اگر یکی از آنها ضعیف باشد کل اثر را زیر سؤال میبرد. برای مثال در کنار کیفیت محتوایی هر اثری بخش فنی کار، نور، فنی، تجهیزات، صدا، فضاسازی هم مهم است و وقتی میدیدم چقدر راحت برای تولیدات جشنواره از پهباد استفاده میشود واقعاً خوشحال میشدم.
فردرو ادامه داد: نوعی آموزش در هدفهای جشنواره هست که در بخش دیجیتال وجود دارد و به افراد آموزش میدهند تا با گوشیهای همراه خودشان بتوانند تولید محتوا کرده و تأثیرگذار باشند و ما در داوریهایمان این موضوع را هم مدنظر قرار میدهیم.
این برنامه ساز تلویزیونی همچنین درباره اقدامات اساسی این جشنواره در سالهای آینده گفت: مدیریت خوب، قوی، آینده نگر و گذر از مسائل موضعی و خاص به عنوان تبلیغات در یک مقطع خاص، سرمایهگذاری برای آینده و سازماندهی مسائل میتواند از اقدامات اساسی جشنواره در دورههای بعدی باشد.
انتهای پیام/
نظر شما