به گزارش میراثآریا، محمدعلی عرفانی مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با بیان این مطلب، حضور تیم ایرانی در این رالی را نشاندهنده عشق به خودرو و تلاش جوانان ایران برای درخشش در عرصههای بینالمللی دانست و افزود: حضور ایران در این رویداد معتبر جهانی، نقطه عطفی برای جامعه خودروهای تاریخی کشور است، چرا که صدرا حداد (راننده) و هادی نیکپور (نقشه خوان) با خودروی مرسدس بنز ۲۸۰ اس مدل ۱۹۷۲ که در طول مسابقه توسط پونتیاک فایربرد ۱۹۶۸ با پلاک تاریخی همراهی و پشتیبانی میشد، برای اولین بار توانستند نام ایران را در میان کشورهای پیشرو در حوزه خودروهای کلاسیک مطرح کنند.
او درباره مسیر پیمایش این تیم گفت: مسافت یک هزار و ۸۰۰ کیلومتری تهران تا امارات که از استانهای اصفهان، فارس و هرمزگان عبور میکرد، تنها بخشی از تلاش و تعهد این تیم برای حضور در این رالی بینالمللی بود. آنها در مرحله بعدی در رالی یک هزار مایلی معادل یک هزار و ۶۰۰ کیلومتری که به مدت چهار روز در دبی برگزار شد، شرکت کردند و در کلاس Classic Icons توانستند در میان ۳۷ خودرو به رتبه دوازدهم و در مجموع میان ۸۹ خودرو که به نمایندگی از ۳۸ کشور جهان در این رویداد حاضر بودند، به مقام هجدهم دست یابند.
عرفانی این نتایج را نشاندهنده توانمندی و تلاش بیوقفه اعضای تیم ایرانی دانست و تصریح کرد: رالی Mille Miglia Experience، نهتنها مسابقه خودروهای کلاسیک، بلکه فرصتی برای نمایش فرهنگ و تاریخ صنعت خودروسازی کشورها است. این مسابقه، که بخشی از رالی تاریخی Mille Miglia Experience Italy محسوب میشود، از سال ۱۹۲۷ برگزار و بهعنوان یکی از معتبرترین رقابتهای جهانی در حوزه اتومبیل و خودروهای تاریخی شناخته میشود.
مدیر حوزه اتومبیلرانی و وسایل نقلیه گردشگری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در پایان تصریح کرد: این موفقیت حاصل همکاری انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران تابع کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و کلوپ رسمی بنز ایران است. حضور ایران در این رویداد نشان میدهد که جوانان ما ظرفیت رقابت در بالاترین سطوح بینالمللی را دارند، بنابراین امیدواریم با حمایتهای بیشتر، شاهد حضور پررنگتر ایران در سایر رقابتهای جهانی در آینده باشیم.
این گروه پس از بازگشت به کشورمان مسیر ۲ هزار کیلومتری از هرمزگان تا تهران را با سفر به کیش، کرمان، یزد و اصفهان طی کردند.
انتهای پیام/
نظر شما