میراثآریا: برنامهریزی مدون میراث فرهنگی استان همدان و علیصدر برای حضور در بزرگترین رویداد گردشگری ایران در روزهای اخیر به مرحله جمعبندیهای کارشناسانه رسید. از آنجا که برپایی نمایشگاه گردشگری ایران بهایستگاه هجدهم رسیده است به نظر میرسد استانها در تکاپو هستند تا امسال با دست پر وایدههایی اجراییتر و کارآمد راهی رویداد مهم گردشگری کشور شوند.
در این زمینه چند نشست کارشناسی در حوزه گردشگری همدان برگزار شد و آخرین نشستهای آن جلسه هماندیشی مدیرعامل علیصدر با مدیرکل میراث فرهنگی و برخی کارشناسان حوزه گردشگری بود که در شرکت سیاحتی علیصدر برگزار شد.
در این جلسه مدیرعامل شرکت علیصدر نمایشگاه گردشگری ایران را محلی برای تلاقی داشتههای گردشگری استانها عنوان کرد و گفت: همواره تلاش داشتهایم تا در رویدادهای ملی همچون نمایشگاههای گردشگری در عرصه ملی و حتی جهانی حضور تأثیرگذاری را داشته باشیم و امسال نیز آمادگی کامل برای حضور مؤثر در نمایشگاه تهران را با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری استان، شهرستان کبودرآهنگ و روستای علیصدر داریم.
کریم ملکی افزود: تمام قد آماده همکاری با اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاههای مرتبط در زمینههای گردشگری و فرهنگی مطرح شده در نمایشگاه هستیم و برای ارائه هر چه با شکوه تر ظرفیتهای گردشگری استان در نمایشگاه، آماده برداشتن گامهای مؤثری هستیم.
او با تأکید بر اینکه امسال نیز در صددیم با حضوری مؤثرتر و متفاوتتر از سنوات قبل در نمایشگاه حاضر شویم گفت: در راستای سرمایه گذاری، اعتلای گردشگری و معرفی ظرفیتهای کم نظیر گردشگری در منطقه نمونه گردشگری علیصدر به مخاطبان، امسال تمرکز ویژهای بر فنآوریهای نوین در گردشگری نموده و تلاش خواهیم کرد در این نمایشگاه با برپایی برنامه بازدید مجازی با فنآوری واقعیت مجازی (vr) رونمایی کنیم تا بازدیدکنندگان از غرفه علیصدر بتوانند به صورت سه بعدی و شبیهسازی شده به واقعیت از غار علیصدربرای دقایقی بازدید کنند.
مدیرعامل علیصدر نمایشگاهها را محلی برای تعامل با مخاطبان هدف دانست و یادآور شد: شرکت علیصدر قرار است با ارائه اطلاعات، بروشورها، فیلمهای تبلیغاتی و بستههای تخفیفی، گردشگران داخلی و خارجی را جذب کند. این اقدام به افزایش بازدیدها و رونق صنعت گردشگری استان همدان کمک میکند.
ملکی گفت: در چنین نمایشگاههایی، فرصتی برای ملاقات با دیگر فعالان صنعت گردشگری، آژانسهای مسافرتی و تورگردانها فراهم میشود. این تعاملات میتواند منجر به همکاریهای جدید، بستههای مشترک تور و حتی سرمایهگذاری در پروژههای جدید شود.
چرا که معرفی گسترده غار علیصدر و سایر جاذبههای استان همدان به گردشگران، موجب جذب بازدیدکنندگان بیشتر میشود که این امر میتواند مستقیماً به افزایش درآمد شرکت و بهبود اقتصاد منطقه منجر شود. شرکت مد نظر دارد برنامههای بازاریابی مؤثرتر و جامعتری ایجاد کند چرا که امروز با گسترش هوش مصنوعی و فضای مجازی باید به روزترین راهکارهای اجرایی تبلیغات را به کار ببریم. معرفی غار علیصدر و سایر جاذبههای همدان در بازارهای داخلی و بینالمللی میتواند تعداد بازدیدکنندگان را افزایش دهد و شهرت همدان را بهعنوان یک مقصد گردشگری پایدار ارتقا بخشد.
در انتظار حضور علیصدر با ایدههای جذاب در نمایشگاه هستیم
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در این جلسه هماندیشی گفت: شرکت سیاحتی علیصدر همواره به عنوان محوری ترین قطب گردشگری استان بوده و در بحث گردشگری و نمایشگاه بینالمللی گردشگری تأثیرگذار و دارای نقش به سزایی است.
محسن معصوم علیزاده اظهار کرد: شرکت سیاحتی علیصدر باید به گونهای تقویت گردد که بتواند فعالیتهای خود را در سطح ملی و حتی در عرصه جهانی گسترش دهد. همچنین انتظار میرود این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت حوزه گردشگری استان و غرب کشور امسال باایدههای جذاب و جدید برای بازدیدگنندکان، و متفاوتتر از سالهای گذشته در نمایشگاه ظاهر شود.
او تأکید کرد: حضور یک شرکت بزرگ گردشگری مانند علیصدر در نمایشگاههای گردشگری میتواند بسیار مؤثر باشد و تأثیرات مختلفی در حوزههای گوناگون داشته باشد. شرکتهای بزرگ با حضور در چنین رویدادی، فرصت مناسبی برای معرفی خدمات، جاذبهها و ظرفیتهای خود دارند. برای علیصدر که یکی از بزرگترین شرکتهای گردشگری ایران است، این نمایشگاهها زمینهای برای نشان دادن ویژگیهای منحصربهفرد غار علیصدر، ویلاهای اقامتی، سایت توریستی عباسآباد و حتی روستای علیصدر و سایر جاذبههای گردشگری استان همدان فراهم میکنند.
معصوم علیزاده گفت: حضور در نمایشگاههای ملی و بینالمللی به علیصدر امکان میدهد تا جایگاه برند خود را تقویت کرده و در میان رقبا برجسته شوند. چنین حضوری باعث میشود برند علیصدر بهعنوان نمادی از گردشگری همدان و حتی ایران بهویژه در بخش طبیعتگردی و غارنوردی شناخته شود.
او تأکید کرد: تداوم حضور در رویدادهای مهم گردشگری و ارائه برنامههای تأثیرگذار در شرکتی مانند علیصدر، سرمایهگذاران را به سرمایهگذاری در پروژههای مرتبط با گردشگری در همدان تشویق میکند.
توسعه پایدار گردشگری ناشی از برنامههای مدیریتی قوی، فرصتهای شغلی متعددی برای ساکنان محلی فراهم میکند. این امر نهتنها به معیشت جامعه کمک میکند بلکه مردم محلی را به حفظ و حمایت از جاذبههای گردشگری تشویق میکند.
در این نشست کارشناسان حاضر به ارائه راهکارهایی برای اجرا و حضور مؤثرتر علیصدر در هجدهمین نمایشگاه گردشگری ایران پرداختند که در تمام مواردی از این رو مطرح شد که، شرکتهای بزرگ میتوانند از این فرصت برای نمایش نوآوریهای خود استفاده کنند. برای مثال، معرفی خدمات دیجیتال، رزرو آنلاین، یا تکنولوژیهایی که تجربه بازدیدکنندگان از غار علیصدر را بهبود میبخشد، میتواند تأثیر مثبتی داشته باشد.
چنین حضورهایی میتواند باعث شود مردم از وجود جاذبههایی مانند غار علیصدر آگاه شوند و اهمیت این مکانها در حفظ و توسعه گردشگری پایدار را درک کنند.
حضور علیصدر در نمایشگاههای بزرگ، نهتنها برای این شرکت بلکه برای کل صنعت گردشگری ایران و منطقه همدان مفید است. این اقدام میتواند باعث جذب گردشگران بیشتر، افزایش تعاملات بینالمللی و تقویت جایگاه ایران بهعنوان یک مقصد گردشگری برجسته شود.
تداوم ارائه و اجرای برنامههای کارآمد و کارشناسانه در یک شرکت بزرگ مانند علیصدر، بهویژه در حوزه گردشگری، میتواند بهطور قابل توجهی به توسعه گردشگری همدان کمک کند.
ارائه برنامههای کارشناسانه و برنامهریزیشده در شرکتی مانند علیصدر، میتواند موتور محرک گردشگری همدان باشد. چنین مدیریتی، بهویژه در صورت همکاری نزدیک با سایر نهادهای گردشگری، میتواند همدان را به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در ایران و حتی جهان تبدیل کند.
انتهای پیام/
نظر شما