نباید صرفاً به ارائه تولیدات در نمایشگاه بسنده کرد

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن اشاره به این‌که برای جذب مشتریان خاص و مخاطبان ویژه در حوزه گردشگری، در سطح سیاست‌گذاران و در میان عموم مردم، باید تلاش بیشتری صورت گیرد، گفت: نمایشگاه باید فضایی را فراهم کند که افراد تأثیرگذار در حوزه‌های حکمرانی و فرهنگ عمومی نیز حضور مؤثری داشته باشند.

 به‌گزارش میراث‌آریا، مریم جلالی در حاشیه بازدید از غرفه استان یزد در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: حضور گسترده و همه‌جانبه استان‌های مثلث گردشگری ایران، در نمایشگاه، نشان‌دهنده ظرفیت‌های متعدد آن‌ها در حوزه‌های مختلف همچون روایت‌ها، غذاها، موسیقی، آداب‌ورسوم و حتی ضرب‌المثل‌های محلی است.

معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: به نظر می‌رسد شناسایی این ظرفیت‌های فرهنگی وظیفه‌ای ضروری است، چراکه می‌تواند به سامان‌دهی هویت و تقویت اقتصاد هویت‌محور کمک کند.

جلالی تصریح کرد: این امر بستری را فراهم می‌کند تا صنایع خلاق در چارچوب فرهنگی اصیل هر منطقه، به‌روز شده و با مقتضیات معاصر هماهنگ شوند.

او با اشاره به این‌که استان یزد با توجه به ظرفیت‌های خود، در نمایشگاه جایگاه ویژه‌ای دارد، گفت: در این مسیر، دو بخش اساسی؛ یکی تولید و دیگری مخاطب یا مشتری وجود دارد.

معاون صنایع‌دستی با اشاره به این‌که همواره در حوزه تولید عملکرد خوبی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اما برای جذب مشتریان خاص و مخاطبان ویژه، چه در سطح سیاست‌گذاران و چه در میان عموم مردم، باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

جلالی عنوان کرد: نمایشگاه نباید صرفاً به بستری برای ارائه تولیدات تبدیل شود بلکه باید فضایی را فراهم کند که افراد تأثیرگذار در حوزه‌های حکمرانی و فرهنگ عمومی نیز حضور مؤثری داشته باشند.

او گفت: در مورد نحوه ارائه نیز پیشنهاد می‌شود از روش‌های مدرن مانند اجرای نمایشی (پرفورمنس)، روایت‌پردازی و داستان‌سرایی استفاده شود چراکه مزیت رقابتی دنیای امروز بر این اصول استوار است.

معاون صنایع‌دستی اظهار کرد: افراد در جستجوی داستان و تجربه‌ای متفاوت هستند و باید از ظرفیت‌های دنیای مدرن، همچون ویدیو مپینگ، کدهای QR، گیمیفیکیشن و سایر روش‌های تعاملی، بهره گرفت تا روایت‌ها به‌درستی انتقال یابند.

جلالی با اشاره به این‌که تمرکز صرف بر تولید کافی نیست، گفت: باید بر تعامل با مخاطب تأکید شود، چراکه مشتریان امروزی تمایل دارند، خودشان تجربه‌ای مستقیم از محتوا داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: اگر بتوانیم مخاطبان را به‌طور فعال در همه غرفه‌ها درگیر کنیم، این ظرفیت می‌تواند به شکلی کارآمد فعال شود.

او در پایان تأکید کرد: استان یزد به دلیل غنای فرهنگی و ظرفیت‌های محتوایی فراوان، این قابلیت را دارد که در این مسیر پیشگام باشد و با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین، جایگاه خود را در این حوزه تثبیت کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403112401708
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha