رونمایی از اپلیکیشن سفریار هلال/ فعالیت ۴۱۰ واحد خدمات

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در نوروز امسال در ۴۱۰ واحد به صورت شبانه‌روزی در خدمت گردشگران هستیم.

غلامرضا فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران شامگاه نخستین روز از سال ۱۴۰۴ در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا در خصوص عملکرد کمیته امداد و نجات ستاد خدمات سفر استان مازندران، اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از داوطلبان و سرمایه انسانی خوبی که بهترین روزهای خود را در خدمت مردم هستند و در واقع نوروزبانان بی‌نوروز قلمداد می‌شوند، تشکر ویژه داشته باشم.

او افزود: استان مازندران یکی از استان‌های گردش‌پذیر کشور است که هم مقصد و هم مسیر گردشگری است که در سال گذشته به جهت آماری، جزو سه استان کشور قرار داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، خاطرنشان کرد: تقریبا سالانه نزدیک به ۲۰ میلیون نفر به ویژه در نوروز و فصل تابستان از استان مازندران بازدید می‌کنند که این می‌طلبد که بر اساس نیاز منطقه که یک نیاز ملی است خودمان را آماده کنیم.

فخاری ادامه داد: بر اساس برنامه‌های ابلاغی کشور و متعاقبا استان مازندران، طبق برنامه‌ریزی انجام شده در حوزه‌های جوانان، داوطلبان، امدادونجات، درمان و توانبخشی، در حال ارائه خدمات منسجم و هماهنگ با ستاد خدمات سفر هستیم.

او افزود: حاصل این اتفاق، ایجاد هم‌افزایی و همدلی در مجموعه ستاد استانی را شاهد هستیم که در سال‌های گذشته این اتفاق، کمتر رخ می‌داد؛ چراکه مسافران به‌صورت پراکنده از خدمات بهره می‌بردند اما امسال یک کمپین و مجموعه‌ای را توانستیم با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران و پیشنهاد مجموعه هلال احمر ایجاد کنیم که همه دستگاه‌های اجرایی در یک نقطه خاص و جانمایی شده به ارائه خدمات خود بپردازند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، گفت: امسال بیشتر از سهمیه ابلاغی کشور و به صورت خوجوش و داوطلبانه توسط مردم و داوطلبان و پای کار آمدن شهرداری‌ها و فرمانداران، بسیاری از هزینه‌ها تامین و طرح‌هایی در حال اجرا است.

فخاری بیان کرد: حاصل این خدمات که بیشتر برای ایمنی مسافران، سلامتی و نشاط اجتماعی و در راستای اهداف طرح «بهرفت» نیز است توانستیم فضاهای خوبی را متناسب به نیاز مسافران آماده کنیم.

او افزود: مسافران در طول سفر، رفتارهای متفاوتی با روزهای عادی خود دارند که عمدتا هیجانی است و باید آن را مدیریت کنیم؛ چرا که استراحت‌های روزانه، عصرگاهی و شبانگاهی آنان در طول سفر برهم می‌خورد و باید آن را کنترل کنیم لذا کمپ‌هایی به همین منظور در فواصل مشخصی به ویژه در ۳۰ کیلومتر نزدیکی به شهرها که بیشترین میزان تصادفات جاده‌ای در آن رخ می‌دهد طراحی شد تا استراحت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، اشاره کرد: امسال استان مازندران، ۴۱۰ واحد خدمات را در حوزه‌های جوانان، داوطلبان، امدادونجات، درمان و توانبخشی، با بیش از پنج هزارو ۲۹۶ بانک منابع انسانی، با ۱۰۸ خودروی آمبولانس، امداددونجات و خودروهای کمک‌دار توانستیم این ظرفیت را بکارگیری کنیم.

فخاری تاکید کرد: روزانه ۷۰۸ نفر در چهار حوزه به صورت شبانه روزی و پاره وقت در حال ارائه خدمات امدادونجات هستیم و تا به امروز بیش از پنج هزار و ۷۰۰ خدمات در حوزه امدادی اعم از سروپایی، انتقال و همکاری با اورژانس و نیز ۴۶ هزار خدمات در حوزه جوانان عمدتا در طرح «بهرفت» و طرح « کلبه دوستدار کودک» ارائه دادیم.

وی تصریح کرد: امسال افتتاح دو طرح ابتکاری توسط  جمعیت هلال احمر مازندران با عناوین «سفریار هلال» و «طرح آموزش» را داشتیم که در طرح «سفریار هلال» در قالب اپلیکیشن نقاط مورد نیاز مردم در قالب شهر هوشمند ارائه شده و در «طرح آموزش» با امضای تفاهم‌نامه با نیروی انتظامی استان، آموزش بجای جریمه برای رانندگان پرخطر با استقرار نیروهای پلیس راه در کمپ‌های هلل احمر در تمامی شهرهای مازندران در حال اجراست.

انتهای پیام/

کد خبر 1404010200212
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha