نقش کیفیت خدمات‌رسانی در رضایتمندی گردشگران در اصفهان

در اولین روزهای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با توجه به اهمیت نقش کیفیت خدمات‌رسانی در رضایتمندی گردشگران در بازدیدهای میدانی به بررسی شاخصه‌های خدمات‌رسانی به گردشگران پرداختم.

مهدی جمالی نژاد استاندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان در یادداشتی نوشت: برنامه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان ویژه نوروز ۱۴۰۴ از دی‌ماه گذشته با تشکیل جلسات کمیته‌های ستاد و همچنین تشکیل جلسات ستاد سفر آغاز و برنامه‌های جذاب و متنوعی به‌منظور آسایش و امنیت گردشگران در گسترده استان اصفهان اندیشیده شد، لذا از اولین روزهای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان شاهد اجرایی شدن این برنامه بودیم.

بی‌تردید تمامی کارشناسان و صاحب‌نظران در این صنعت اعتقاددارند که افزایش کیفیت خدمات‌رسانی نقش مهمی در رضایتمندی گردشگران از مقصد سفر انتخاب خود ایفا می‌کند، لذا با اعتقاد به این نکته، در اولین روزهای فعالیت ستاد سفر جدای از سفرهای شهرستانی، تصمیم گرفتم تا به‌صورت پیاده به مراکز تاریخی و تفریحی اصفهان سرکشی کنم و با مردم و گردشگران و فعالان گردشگری به گفتگو و رایزنی بپردازم.

در سومین روز از فروردین‌ماه سال ۱۴۰۴ با هماهنگی دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان، توری ۳ ساعته را به مقصد بناهای تاریخی و بازار بزرگ اصفهان در محور گردشگری مجموعه جهانی میدان امام(ره)(نقش‌جهان) اصفهان ترتیب دادیم.

هدف از این تور پیاده، همراهی و همگامی با گردشگران، فعالان گردشگری و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی و سوغات بود.

از ایام گذشته اعتقاد راسخ داشته‌ام که صنایع‌دستی و گردشگری می‌توانند در کنار یکدیگر به توسعه توأمان اقتصادی و فرهنگی استان یاری‌رسانی کنند، لذا در اولین سال مسئولیت خود به‌عنوان استاندار در ستاد سفر تصمیم بر این شد تا با این نگاه به دیدار گردشگران و مردم خوب و خونگرم اصفهان برویم.

مقصد را از بازار بزرگ و تاریخی اصفهان و عرضه‌کنندگان صنایع‌دستی آغاز کردیم، برخی از آن‌ها هنرمند و تولیدکننده و برخی دیگر عرضه‌کننده صنایع‌دستی بودند، آنچه در دیدار با همگی آن‌ها ملموس بود، نیاز به بازار برای عرضه محصولات خود بود که خوشبختانه نوروز این فرصت را در اختیار آنان قرار می‌داد، لکن معتقد بودند این بازار باید دائمی باشد تا بتوانند بهتر به امتداد حیات هنری اصفهان یاری‌رسانی کنند.

دیدار با گردشگرانی که از اقصی نقاط کشور به اصفهان آمده بودند و نشاط و شادابی که در آن‌ها وجود داشت از یک‌سو خستگی کار را برطرف می‌کرد و از سوی دیگر وظیفه ما را در ارائه خدمات بهینه برای افزایش رضایتمندی آن‌ها بیشتر می‌کرد. در صحبت با آن‌ها دریافتم که بسیاری از آن‌ها از خدمات ارائه‌شده در ستاد سفر استان رضایت خوبی داشتند، لکن برخی گله‌هایی مطرح می‌کردند که همان‌جا مشکلاتشان به‌ویژه در حوزه اقامت به مسئولین امر ارجاع شد. بازدید از فعالیت همکارانم در ابنیه تاریخی و جاذبه‌های گردشگری که با تمام وجود در حال خدمات‌رسانی به گردشگران بودند مایه خرسندی بود، بااین‌حال آنچه بیش از هر چیز جلب‌توجه می‌کند، تلاش برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم بود که اطمینان دارم با پیوند دو حوزه گردشگری و صنایع‌دستی می‌توانیم به نیکی به دستمایه‌های مناسب اقتصادی دست‌یابیم. همچنین تلاش برای جذب اعتبار از بخش‌های دولتی و خصوصی به‌منظور حفاظت از آثار تاریخی اصفهان مقوله مهم دیگر بود که به جد در سال ۱۴۰۴ به آن می‌پردازیم.

به امید روزهای بهتر برای اصفهان با شعار تا پای جان برای اصفهان.

انتهای پیام/

کد خبر 1404011002228
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha