دستورالعمل اجرایی برای توسعه گردشگری کشاورزی در خراسان شمالی تدوین می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به وجود روستاهای متعدد با مناظر طبیعی و گردشگری، تنوع اقلیم و محصولات زراعی و باغی در استان، از تهیه و تدوین دستورالعملی با هدف توسعه گردشگری کشاورزی با همکاری مشترک دستگاه‌های مربوطه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز دوشنبه 29 شهریورماه 1400 اظهار کرد: «بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در سطح وزارتخانه متبوع با وزارت جهاد کشاورزی امضا شده، کارگروه مربوطه در استان نیز تشکیل شده است.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تأکید کرد: «این استان ظرفیت‌های منحصربه‌فرد و متمایزی در اکوتوریسم و گردشگری کشاورزی دارد که برای فعال و درآمدزا شدن این بخش در حال برنامه‌ریزی هستیم.»

مستوفیان از گردشگری به‌عنوان منبعی درآمدزا در مناطق روستایی یادکرد و افزود: «گردشگری کشاورزی شامل تمام فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی ازجمله زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزی‌پروری، زنبورداری و... است که این فعالیت‌ها و آداب‌ورسوم محلی نظیر آن می‌تواند برای بازدیدکننده در مزرعه، هدف آموزشی، تفریحی، تجربه زندگی روستایی و... به همراه داشته باشد.»

او عنوان کرد: «کشاورزان و کارآفرینان این حیطه می‌توانند امکان مشارکت عملی و اقناع نیازهای بازدیدکنندگان و گردشگران در محیط‌های کشاورزی را فراهم و با ارائه خدمات مربوطه، از این طریق کسب درآمد کنند.»

او با اشاره به حمایت از این طرح در ستاد اقتصاد مقاومتی استان، گفت: «برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری بخش کشاورزی و تدوین دستورالعمل‌های اجرایی در رابطه با صدور مجوزها و... با همکاری مشترک سازمان جهاد کشاورزی و صاحب‌نظران این حوزه در حال انجام است.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: «از ایجاد و راه‌اندازی تشکل حرفه‌ای مرتبط با گردشگری بخش کشاورزی و سایر بخش‌های تخصصی گردشگری ازجمله توریسم سلامت و... حمایت می‌کنیم چراکه رونق گردشگری در استان می‌تواند منجر به اقتصاد پایدار شود و معیشت افراد فعال در این حوزه را متحول کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400062986421

برچسب‌ها