مرمت اضطراری دیواره غربی ارگ تاریخی بلقیس اسفراین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اسفراین از برگزاری نشست به منظور تامین اعتبار عملیات مرمت اضطراری دیواره غربی شهر بلقیس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، عباس توکلیان بیان کرد: روز گذشته شنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ نشست تامین اعتبار مرمت اضطراری دیواره غربی بلقیس با حضور مشاور استاندار خراسان شمالی در امور میراث‌فرهنگی و فرماندار شهرستان اسفراین برگزار شد.

در این دیدار مسلم نوری فرماندار اسفراین ارگ تاریخی بلقیس را یکی از مجموعه‌های خاص کشور عنوان کرد و افزود: بناهای تاریخی برای هر منطقه، ظرفیت توسعه گردشگری محسوب می‌شوند و توسعه آنها باید در دستور کار قرار گیرد.

نوری از اقدامات و پیگیری‌های استاندار خراسان شمالی بابت توسعه گردشگری شهرستان تقدیر کرد و گفت: بخشی از اعتبار جهت مرمت دیوار تامین شده و البته  پیگیری‌ها برای تامین اعتبار استانی و ملی برای مرمت و نجات‌بخشی دیواره فروریخته بلقیس در حال انجام است.

در این نشست همچنین در رابطه توسعه ظرفیت‌های های گردشگری شهرستان از جمله اجرای طرح توسعه آستان مقدس امامزاده احمدبن موسی اسفراین و انجام مراحل اجرای طرح گفت‌وگو شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha