نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری 5 اثر به استاندار یزد ابلاغ شد

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سه نامه جداگانه به استاندار یزد نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری پنج اثر فرهنگی‌تاریخی در این استان را ابلاغ کرد.

به گزارش میراث‌آریا، در نامه مهندس عزت‌الله ضرغامی خطاب به مهران فاطمی استاندار یزد، آمده است: 

«در اجرای بند ۱۲ از ماده ۳ قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷ و مواد مربوطه از قانون راجع‌به حفظ آثار ملی مصوب سال ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به آثار ملی فرهنگی‌تاریخی در شهرستان یزد که به شرح ذیل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود. 

محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این وزارت است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد ۵۵۸ لغایت ۵۶۹ از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی «تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده» جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد. 

    \t
  • «کارخانه اقبال» به شماره ۷۷۸۱ در تاریخ ۱۳۸۱/۱۲/۱۷
  • \t
  • «خانه باغ اصفهانیان» به شماره ۳۰۸۴۳ در تاریخ ۱۳۹۱/۶/۱۶.»

مهندس ضرغامی همچنین در دو نامه مشابه دیگر نقشه محدوده، عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی‌تاریخی «قلعه وزیر» در شهرستان میبد به شماره ۹۱۲۳ مورخ ۱۳۸۲/۳/۱۰، «کوشک عزت‌آباد» در شهر ابرکوه به شماره ۲۲۷۵۹ در تاریخ ۱۳۸۶/۱۲/۲۸ و «قلعه عزت‌آباد» به شماره ۳۱۳۲۳ در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۳۰ را به استاندار یزد ابلاغ کرد.

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14001001957883

برچسب‌ها