افتتاحیه نخستین جشنواره و نمایشگاه استانی صنایع‌دستی بسیج برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد از برگزاری آئین افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره بسیج با عنوان «دست‌آفرین‌های هنر ایرانی» خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عبدالمجید عربی روز پنجشنبه 10 آذرماه با اعلام این خبر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج، عصر دیروز مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و جشنواره دست‌آفرین‌های هنر ایرانی در یزد برگزار شد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی استان یزد افزود: در این نمایشگاه در قالب 45 غرفه محصولات تولیدی رشته‌های مختلف صنایع‌دستی شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، چرم، حصیربافی، ترکه‌بافی و ... عرضه‌شده است.

عربی اضافه کرد: در کنار این نمایشگاه، جشنواره آثار صنایع‌دستی نیز در رشته‌های مختلف در حال برگزاری است که بعد از داوری، آثار برگزیده برای جشنواره کشوری که اسفندماه 1401 در سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد.

او هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها صنایع‌دستی و تعامل هنرمندان صنایع‌دستی استان عنوان کرد و افزود: نمایشگاه تا تاریخ 11 آذرماه برپاست.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010910104480

برچسب‌ها