مرمت و نوسازی فرش سنگی میدان بهشتی تبریز

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از مرمت و نوسازی فرش سنگی میدان بهشتی تبریز توسط شهرداری منطقه هشت خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۱، ضمن اعلام این خبر گفت: فرش سنگی میدان شهید بهشتی تبریز برگرفته‌شده از طرح فرش تبریز بوده که با هدف ایجاد منظر شهری در مرکز شهر، با نگاهی به پیشینه و شهرت جهانی فرش تبریز طی سال‌های اخیر طراحی و اجرا شده بود ولی متأسفانه به دلیل بی‌توجهی و عدم نگهداری شایسته بخشی از آن تخریب‌شده و مابقی قسمت‌های فرش نیز به دلیل آفتاب‌زدگی دچار رنگ‌پریدگی و کدری شده بود.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی افزود: به‌منظور مرمت و نوسازی فوری این اثر هنری، شهرداری منطقه هشت تبریز بعد از مرمت قسمت‌های تخریب‌شده از روزهای گذشته عملیات کفسابی این فرش سنگی آغاز کرده و در حال نوسازی و ساماندهی این فرش سنگی است.

حمزه‌زاده اظهار داشت: فرش سنگی میدان شهید بهشتی به وسعت ۶۰۰ مترمربع است که کفسابی این فرش سنگی منجر به نوسازی طرح فرش تبریز در مرکز این میدان خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401092142772

برچسب‌ها