​شهرت کاشان حاصل قلم‌فرسایی پژوهشگران است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان، شهرت جهانی این شهر کویری را حاصل قلم‌فرسایی پژوهشگران در حوزه‌های مختلف دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی نیا روز دوشنبه 27 آذرماه سال 1401، در آیین نکوداشت و تجلیل از استاد حسن عاطفی و نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران در حوزه کاشان‌شناسی که در تالار فرهنگ اداره نهاد کتابخانه‌های شهرستان و به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان برگزارشده است، با اعلام این مطلب گفت: تجلیل از استاد حسن عاطفی و پژوهشگران حوزه کاشان در حقیقت بزرگداشت علم و عالم است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: کاشان شهری کویری است که می‌توان به جرات گفت که از معروف‌ترین شهرستان ایران و جهان است و این شهرت حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی پژوهشگران و فعالان این حوزه است.

دانایی‌نیا افزود: در این مراسم تلاش شده تا از بخش کوچکی از زحمات و تلاش‌های این پژوهشگران قدردانی شود، پژوهشگرانی که عمر و سرمایه خود را وقف پژوهش و معرفی این سرزمین کرده‌اند.

آیین گرامیداشت استاد حسن عاطفی و نخستین دوره نکوداشت پژوهشگران حوزه کاشان شناسی به‌منظور تجلیل از استاد حسین معتمدی، عاشورا پژوه برجسته، شیرین صوراسرافیل، محقق حوزه فرش دستباف، ثریا بیرشک، پژوهشگر حوزه بافت تاریخی کاشان، حسین فرخ یار، پژوهشگر حوزه معماری سنتی و اسلامی، عباس ترابزاده، پژوهشگر حوزه مردم‌شناسی و افشین عاطفی، پژوهشگر حوزه کاشان‌شناسی با حضور مرتضی رضوانفر عضو هیأت‌علمی پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان در تالار فرهنگ اداره نهاد کتابخانه‌های شهرستان برگزار شد.

بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه کاشان‌شناسی از حدود ۲۳۰ پژوهشگر این حوزه به‌جز نگارش مقاله‌های کاشان‌شناسی چاپ شده است.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1401092823140

برچسب‌ها