برگزاری دورهمی یلدایی با حضور کودکان افغان در مهدیشهر

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: به مناسبت شب یلدا مراسم شاد و متنوع دورهمی یلدایی با حضور کودکان افغان در مهدیشهر برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی قاسم‌زاده روز شنبه 3 دی ماه 1401 با اعلام این خبر گفت: مراسم باستانی و کهن شب یلدا با مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر مهدیشهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اداره میراث‌فرهنگی، اداره آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهاد کتابخانه شهرستان با حضور مسئولان شهری و کودکان افغان برگزار شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به فضای پرشور و نشاط ایجادشده در مراسم، بیان داشت: این آیین با برپایی و تزئین کرسی و سفره‌های یلدایی، شعرخوانی و اجرای موسیقی، اجرای گروه سرود کودکان افغان و برنامه‌های متنوع دیگر همراه بود.

قاسم‌زاده با اشاره به ثبت جهانی شب یلدا در آذرماه امسال گفت: یلدا به‌عنوان نوزدهمین میراث ناملموس ایران در یونسکو ثبت‌شده و برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری محلی، ملی و بین‌المللی از این فرصت اهمیت بالایی دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011003863553

برچسب‌ها