آغاز عملیات مرمت بنای تاریخی امام زادگان هفده تن گلپایگان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان از آغاز عملیات مرمت امام زادگان هفده تن در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، مصطفی قانونی امروز 4 دی‌ماه سال 1401، با اعلام این خبر گفت: با توجه به بررسی‌های اولیه کارشناسان مرمت این اداره، بنای تاریخی امام زادگان هفده تن شهر گلپایگان نیازمند مرمت تشخیص داده شد و انجام این عملیات مرمتی در دستور کار این اداره قرار گرفت.

او ادامه داد: خوشبختانه با همکاری خیرین و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان و با نظارت کامل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلپایگان، عملیات مرمت این امام‌زاده آغاز شد.

قانونی افزود: این عملیات مرمتی شامل رسمی بندی‌های پیش طاق‌های بقعه 8 ضلعی است که با الگوبرداری از تزئینات موجود و پس از کلاف بندی و شاسی کشی سطوح زیر طاق‌ها و تخته کشی با ملات گچ نیمکوب اندود خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گلپایگان تصریح کرد: این عملیات مرمتی با اعتباری بالغ‌ بر یک میلیارد ریال و توسط استادکاران مرمتگر استان آغاز شد.

بقعه امامزاده هفده تن در سال ۱۳۱۶ به شماره ۲۹۰در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401100423917

برچسب‌ها