جاده ابریشم نقطه اشتراک مهم سمنان و تبریز است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: جاده ابریشم، نقطه اشتراک مهم سمنان و تبریز است و این موضوع باید در دستور جلسات شورای اسلامی سمنان و تبریز قرار گیرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز سه شنبه 20 دی‌ماه 1401 در جلسه شورای اسلامی شهر تبریز افزود:  پس از تأسیس ائتلاف شهرهای جاده ابریشم توسط کشور چین و اعلام به ایران برای معرفی یکی از شهرهای ایران به ‌عنوان نماینده تمامی شهرهای کشور و عضو موسسه ائتلاف شهرهای جاده ابریشم، استان‌ها و شهرهایی که در مسیر جاده ابریشم بودند تقاضای عضویت در این ائتلاف را داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: شهر سمنان به دلیل اینکه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد و برنامه جامعی نیز به‌عنوان نماینده ایران در این ائتلاف ارائه کرده است به عنوان نماینده ایران در ائتلاف شهرهای جاده ابریشم انتخاب و معرفی شد.

کرم زاده با تأکید بر اینکه موضوعی که باید در دستور جلسات شورای اسلامی سمنان و تبریز باشد، جاده ابریشم است، گفت: ۲۰ کشور در این جاده قرار دارند و تبریز، اصفهان و سمنان نیز در این مسیر قرار گرفته است.

او افزود: فرودگاه های سمنان و شاهرود ظرفیت‌های متفاوتی برای جابجایی گردشگران دارند. از سویی سمنان ظرفیت‌های گردشگری خوبی مانند کویرگردی دارد که با مراودات اقتصادی و تجاری می‌توان گام های خوبی در این زمینه برداشته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سمنان ششمین استان پهناور کشور است و در حالی که بسیاری سمنان را به عنوان استانی کویری می‌شناسند، این استان دارای تنوع اقلیمی بالایی است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان نیز در این جلسه گفت: تفاهم‌نامه همکاری بین مدیریت شهری سمنان و تبریز در حوزه گردشگری و رفاهی برای اشتراک تجارب و جذب سرمایه گذار می‌تواند باعث توسعه چندجانبه این دو شهر باشد.

علی همتی افزود: شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی، افراد فرهیخته‌ بسیاری همچون شهریار، شهید باکری، ستارخان و باقرخان و خیل عظیمی از مفاخر در دامان خود پرورش داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری در حوزه گردشگری و رفاهی با تبریز منعقد شود، گفت: عقد تفاهم‌نامه‌های مشترک بین شهرها باعث پیشرفت و توسعه دوجانبه شهرها می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011020863402

برچسب‌ها