برگزاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از برگزاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت در ۹ ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز یکشنبه 25 دی‌ماه ۱۴۰۱ با بیان این‌که آموزش صنایع‌دستی در دو گروه آموزش تخصصی شاغلان صنایع‌دستی و آموزش ترویجی عمومی اجرایی می‌شود، گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۱۰۵ دوره آموزشی صنایع‌دستی در قالب آموزش شاغلان و دوره‌های آموزشی ترویجی کوتاه‌مدت برای ۱۲۱۹ نفر اجرایی شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان اضافه کرد: از این تعداد دوره آموزشی، ۳۲ دوره در حوزه آموزش شاغلان صنایع‌دستی برای ۵۰۴ هنرمند از جمله رودوزی‌های سنتی، سوزن‌دوزی قزاق، کسب و کار-بازاریابی و هوش تجاری، برندسازی، بسته‌بندی، طراحی سنتی، کارگاه ترویجی ظرفیت‌سازی- نیازسنجی و مهارت‌آموزی و... برگزار شد.

او بیان کرد: همچنین ۷۳ دوره آموزشی عمومی صنایع‌دستی هم برای ۷۱۵ علاقه‌مند به صنایع‌دستی در رشته‌های ابریشم‌بافی، مینای سفال، معرق چوب، گلیم، لباس محلی و نوار بافی کتول، چادرشب بافی، لباس محلی ترکمن، نساجی سنتی و... در رده‌های مقدماتی و پیشرفته اجرایی شد.

ساوری گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۴۰۱ هنرمندان شاخص و توانمند استان در راستای توسعه و ترویج این هنر صنعت به آموزش صنایع‌دستی به‌صورت مجازی هم پرداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: در ادامه سال جاری اجرای دوره‌های آموزشی در رشته‌های اولویت‌دار و سایر رشته‌های صنایع‌دستی استان بر اساس ظرفیت سنجی به ترتیب اولویت در شهرها و روستاهای استان، خصوصاً شهر و روستاهای ملی به‌منظور برندسازی جغرافیایی و مکانی موردتوجه قرار می‌گیرد.

او در ادامه تأکید کرد: برندسازی، تبلیغات، بسته‌بندی، تولید محصول مطابق نیاز روز و سلیقه مخاطب ازجمله کمبودهای حوزه صنایع‌دستی استان است که یکی از نیازمندی‌های رفع این ضعف‌ها آموزش و توانمندسازی است.

ساوری عنوان کرد: این اداره‌کل در تلاش است تا با کمک هنرمندان و ایجاد شبکه‌ای بین هنرمندان و افزایش همکاری و تعامل، مشکلات و مسائل این بخش را رفع کند و حوزه آموزش باید یکی از اولویت‌های این تشکل یا مجموعه باشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011026118558

برچسب‌ها