عرضه صنایع‌دستی شهرستان صحنه در نمایشگاه روستا بازار

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه گفت: هنرمندان شهرستان صحنه محصولات صنایع‌دستی خود را در نمایشگاه روستا بازار این شهر ارائه کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، سعید بروشان روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: روستا بازار شهرستان صحنه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، جهادکشاورزی و دیگر ادارات مربوطه در شهر صحنه با حضور مسئولان شهرستان افتتاح شد. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، افزود: برای اولین بار روستا بازار با پیگیری‌های مستمر مسئولین جهاد کشاورزی برای عرضه محصولات از تولید به مصرف و حمایت از بخش خصوصی و مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار این شهرستان راه‌اندازی شده است. 

او گفت: در این روستا بازار غرفه‌های عرضه محصولات صنایع‌دستی شهرستان نیز برپا شده است. 

بروشان ادامه داد: صنایع‌دستی شهرستان صحنه در این نمایشگاه حضور پر رنگی دارد و صنعت‌گران این حوزه تولیدات خود را برای فروش به صورت گسترده عرضه کرده‌اند. 

او افزود: ۸ غرفه این روستا بازار به عرضه محصولات صنایع‌دستی و پخت غذاهای محلی، نان ساجی، بژی و... اختصاص یافته است

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان صحنه، گفت: این روستا بازار به مدت یک سال دایر است و با توجه به بازدید و استقبال خوب مردم شهر صحنه از غرفه‌های ایجادی، انتظار می‌رود، محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌دستی با فروش مناسبی همراه شود. 

او تصریح کرد: برای حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان و صنعتگران شهرستان این غرفه‌ها به صورت رایگان اختصاص یافته است. 

گلیم‌بافی، چرم دوزی، عروسک دوزی، سوزن دوزی، ترمه دوزی از جمله تولیدات شاخص صنایع‌دستی شهرستان صحنه هستند. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14011113417224

برچسب‌ها