معرفی دوجانبه ظرفیت‌های گردشگری طی توافق مشترک موزه شانگ‌های چین و اداره‌کل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از همکاری و تعاملات مشترک موزه شانگ‌های چین و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در راستای معرفی دوجانبه ظرفیت‌های گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه‌زاده شامگاه روز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۱ با رئیس موزه فرهنگ و هنر شانگ‌های چین و هیئت همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی گفت: به دنبال سفر رئیس‌جمهوری به کشور چین و قرار داد ۲۵ ساله منعقد شده، رئیس موزه فرهنگ و هنر شانگ‌های چین و هیئت همراه در راستای تبادلات فرهنگی و تاریخی پس از حضور در تهران و اردبیل، به تبریز سفر کردند.

او ادامه داد: با توجه به علاقه و تمایل رئیس موزه فرهنگ و هنر شانگ‌های چین در راستای تقویت روابط فرهنگی با شهر تاریخی تبریز، مقرر شد تا برنامه‌ریزی لازم برای معرفی جاذبه‌های تاریخی تبریز در موزه شانگ‌های انجام شود، همچنین با توجه به اینکه طی سال جاری یازدهمین دوره از گنفرانس میراث تاریخی ملموس در تاریخ بشریت در این شهر برگزار خواهد شد، لذا حضور اداره کل استان در طول این کنفرانس در معرفی شدن استان نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: پیش از این نمایشگاه آثار فرهنگی و هنری هنرمندان چینی در تهران و اصفهان برگزار شده بود که با اعلام آمادگی استان در راستای میزبانی برای برگزاری این نمایشگاه در یکی از بنا‌های تاریخی تبریز و همچنین نمایشگاهی مشابه در موزه شانگ‌های با حضوئر هنرمندان استان، تعاملات لازم انجام خواهد شد.

حمزه‌زاده اظهار کرد: همچنین در این جلسه آمادگی هر دو طرف برای عقد تفاهم نامه مشترک همکاری اعلام و همچنین برگزاری تورآشناسازی فعالان حوزه گردشگری و هنرمندان صنایع‌دستی چین با ظرفیت‌های گردشگری استان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1401121342592

برچسب‌ها