ورود بیش از 2میلیون خودرو به استان قم

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت: 2میلیون و ۲۱۶هزار و ۳۰۹ خودرو از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه امسال وارد استان قم شده اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، حسین زنجیرانی فراهانی چهارم فروردین ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی میزان تردد خودرو از سراسر کشور به این استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ تا سوم فروردین ماه ۱۴۰۱، تعداد 2میلیون و ۱۷۲هزار و ۳۸۷ مورد بوده که این میزان تردد نسبت به مشابه سال گذشته ۲درصد افزایش را نشان می‌دهد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم افزود: بیشترین محور مواصلاتی که تردد به استان قم را داشته مربوط به آزادراه تهران- قم و کمترین تردد مربوط به محور دستجرد - سلفچگان بوده است.

او عنوان کرد: ۱۳۰ نفر از کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم برای تامین ایمنی راه‌ها، تسهیل سفرهای نوروزی هموطنان و اجرای برنامه پویش همراهان سفر ایمن مشغول فعالیت هستند. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با اشاره به اینکه پویش همراهان سفر ایمن تا ۱۵ فروردین ماه در این استان ادامه دارد، گفت: درحال حاضر این پویش در دو ایستگاه مجتمع خدماتی زیتون و دنیز واقع در آزادراه قم - تهران و بزرگراه سلفچگان - قم درحال اجرا است. 

او افزود:این پویش در راستای ارتقای ایمنی سفرهای برون شهری نوروزی و کاهش سوانح رانندگی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های سازمانی و فراسازمانی با همکاری ستاد اقامه نماز کشور و سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای به اجرا درآمده‌است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم اضافه کرد: ترغیب مسافران به توقف درهنگام رانندگی در جاده‌ها، اشاعه پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به ویژه ایام ماه مبارک رمضان و ارتقای دانش عمومی جامعه در خصوص ایمنی و فرهنگ درست رانندگی از اهداف پویش همراهان سفر ایمن می‌باشد. 

او افزود:در این ایستگاه‌ها، اجرای نمایش، برنامه‌های شاد فرهنگی، مسابقات، هدیه بسته‌های فرهنگی به مسافران و ترویج فرهنگ نماز، نماز جماعت و افطاری مختصر در نظر گرفته شده‌است. 

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020104684802

برچسب‌ها