اسکان رسمی بیش از ۳۰۱ هزار نفر از آغاز طرح تعطیلات نوروزی در قم

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت: ۳۰۱ هزار و ۴۳۱ نفر از زائران و مسافران از ۲۳ اسفند گذشته تا پایان روز دوشنبه هفتم فروردین ماه امسال در این استان اسکان یافته‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‎‌دستی قم، علیرضا ارجمندی روز سه‌شنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۲ با اعلام این آمار اظهار کرد: این میزان اقامت نوروزی در تمامی مراکز رسمی اقامتی تحت نظارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها و خانه‌مسافرها هم چنین آموزش‌وپرورش، کمپ‌ها و بوستان ها، حسینیه‌ها، تکایا و بقاع متبرکه و نیز حرم حضرت معصومه (س) و جمکران بوده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: روز اول فروردین ماه امسال با اقامت ۵۴ هزار و ۳۰۶ نفر بیشترین آمار اسکان نوروزی امسال در استان قم ثبت شده است. 

او بیان کرد: درحال حاضر ۴۵ تا ۵۰ درصد تخت‌های رسمی گردشگری استان قم اشغال شده است. 

ارجمندی بیان کرد: از ۱۴ اسفند گذشته تا امروز ۵۰۷ مورد بازرسی از تاسیسات اقامتی و مجتمع‌های بین راهی استان قم به عمل آمده است که در این بین ۱۶۷ واحد تذکر و ۱۳ واحد اخطار کتبی دریافت کرده‌اند. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم افزود: ۴۳ هتل، ۲۴ هتل آپارتمان، ۸۳ مهمانپذیر و ۱۷۰ خانه مسافر دارای مجوز از میراث‌فرهنگی در استان قم پذیرای حضور مسافران نوروزی است. 

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020108684306

برچسب‌ها