جشنواره بازی‌های بومی‌محلی در ماهشهر برگزار شد

سرپرست پایگاه منظر فرهنگی ماهشهر از برگزاری جشنواره بازی‌های بومی‌محلی و برنامه‌های متنوع در ایام تعطیلات نوروز و همچنین ایام ماه مبارک رمضان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، سارا عبادی پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ در تشریح این خبر گفت: همزمانی نوروز امسال با ایام ماه مبارک رمضان باعث شد تا اداره میراث‌فرهنگی ماهشهر و پایگاه منظر فرهنگی این شهر از اواسط اسفندماه و هفته‌های منتهی به پایان سال، در تدارک برنامه‌های متنوع برای این ایام باشد.

سرپرست پایگاه منظر فرهنگی ماهشهر افزود: علاوه بر برگزاری کارناوال استقبال از نوروز باستانی با شخصیت‌ها و عروسک‌های تن‌پوش در میادین و سطح بازار، با همکاری شهرداری بندرماهشهر، جشنواره بازی‌های بومی‌محلی نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد.

او ادامه داد: در این جشنواره که با همکاری شرکت عملیات غیرصنعتی برگزار شد، بازی‌های محلی مثل محیبس، هلیت، گردوبازی و طاقلک به اجرا درآمدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهشهر یادآور شد: هم‌اکنون این بازی‌ها در فهرست آثار ملی ناملموس به نام بندرماهشهر به ثبت رسیده‌اند.  

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020125478241

برچسب‌ها