آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور گفت: همزمان با ۲۵ فروردین‌ماه روز ملی بزرگداشت عطار نیشابوری، آرامگاه این شاعر و عارف بزرگ ایران و جهان گلباران شد.

 به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی کمال خانی با اعلام این خبر گفت: در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور، امام جمعه، نماینده مردم نیشابور، فیروزه، میان‌جلگه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، مسئولان اجرایی و جمعی از استادان علم و ادب، عطارشناسان و اقشار مختلف مردم این شهرستان حضور داشتند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور ادامه داد: همزمان با مراسم گلباران نیز نمایشگاه آثار نقاشی‌های استاد کمال الملک، نمایشگاه کتاب آثار شیخ فریدالدین عطار نیشابوری، آزادسازی سی پرنده به نماد سیمرغ، کارگاه خوشنویسی اشعار عطار نیشابوری و کارگاه نقاشی دانش‌آموزان در محل باغ و آرامگاه شیخ فرید الدین عطار نیشابوری برپا شد.

فریدالدین محمد عطار نیشابوری، فرزند ابراهیم از شاعران و نویسندگان سده ششم وهفتم هجری قمری است و تاریخ به دنیا آمدنش را از سال ۵۱۳  تا ۵۴۰ هجری قمری دانسته‌اند. عطار در روستای "کدکن" که یکی از بخش‌های نیشابور بوده، به دنیا آمده و در یورش مغولان به نیشابور، در فروردین‌ماه کشته شد و زمان مرگ او گویا در سال ۶۱۸ هجری قمری بوده است. از آثار او، به منطق الطیر، مصیبت‌نامه، الهی‌نامه، اسرار نامه، مختارنامه (مجموعه رباعیات)، دیوان قصاید و غزلیات و تذکره الاولیا می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402012677036

برچسب‌ها