تعزیه بخش مهمی از هویت اصیل مردم کاشان است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از تعزیه به‌عنوان بخش مهمی از هویت اصیل مردم خداجوی شهرستان کاشان یاد کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانایی‌نیا روز یکشنبه 3 اردیبهشت 1402 در آیین رونمایی از لوح ثبت ملی تعزیه شهر مشکات از توابع شهرستان کاشان که با حضور جمعی از مسئولان شهرستان، مردم محلی و دوستداران میراث‌فرهنگی برگزار شد، گفت: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان حفظ آثار ناملموس روستاها و شهرستان منطقه فرهنگی کاشان است زیرا معتقدیم آثار ناملموس در کنار آثار ملموس، بخشی از هویت مردم این منطقه است که باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان ادامه داد: تعزیه در ایران پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش در سال ۶۱ هجری آغاز شد. همچنین معماران ایرانی با تکیه‌ بر هنر ایرانی، حسینیه‌ها، سقاخانه‌ها، زینبیه‌ها و زاویه‌ها را بنا نهادند و نقالی، تعزیه و شبیه‌خوانی به کمک ادبیات فاخر ایرانی، به ترویج پیام عاشورا پرداختند، لذا اکنون وظیفه ماست که با بازشناسی سره از ناسره، میراث ناملموس اصیل‌مان را حفظ کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402020423679

برچسب‌ها