صدور گواهینامه استاندارد کیفیت برای تأسیسات گردشگری خراسان شمالی

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری و طرح‌های خراسان شمالی از صدور گواهینامه استاندارد کیفیت برای ۱۵ بهره‌بردار تأسیسات گردشگری خراسان شمالی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، ابوالفضل اسماعیلی با اعلام این خبر تأکید کرد: در راستای بالابردن سطح کیفیت خدمات در تأسیسات گردشگری، ۱۵ بهره‌بردار در خراسان شمالی موفق به دریافت گواهینامه استاندارد کیفیت شدند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری و طرح‌های خراسان شمالی افزود: پرونده ۲۰ واحد از تأسیسات گردشگری برای دریافت گواهینامه استانداردسازی در کمیسیون درجه‌بندی مورخ 18 بهمن 1401 مورد برسی قرار گرفت که ۱۵ بهره‌بردار موفق به دریافت گواهینامه استاندارد شدند که شامل یک هتل، یک هتل‌آپارتمان، دو رستوران و ۱۱ بوم‌گردی است.

اسماعیلی افزود: اشخاصی که موفق به اخذ گواهینامه کیفیت برابر آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تأسیسات گردشگری شوند از مزایای دیگری به‌منظور خدمات‌رسانی بیشتر به گردشگران بهره‌مند خواهند شد که البته نرخ اغذیه و اجاره اتاق توسط بهره‌بردار پیشنهاد می‌شود که پس از تأیید اداره کل میراث‌فرهنگی قابل‌اجرا است و پس از دریافت گواهینامه استاندارد تمدید پروانه بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری سه سال خواهد بود.

او گفت: آخرین جلسه کمیسیون درجه‌بندی تأسیسات گردشگری خراسان شمالی دی‌ماه ۱۴۰۱ برگزار شد و فرایند استانداردسازی و اخذ گواهینامه کیفیت برای سایر تأسیسات گردشگری استان نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402022386126

برچسب‌ها