حذف معافیت مالیاتی، ضربه مهلکی بر پیکر نیمه‌جان صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: اگر پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی حوزه صنایع‌دستی تصویب و اجرا شود ضربه مهلکی بر پیکر نیمه‌جان صنایع دستی وارد می‌شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، رضا ابراهیم‌نیا امروز دوشنبه 22 خرداد ماه 1402 در نخستین همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: معافیت مالیاتی حوزه صنایع‌دستی یکی از مشوق‌های است که در حفظ و احیای صنایع‌دستی نقش مهم و اثر گذاری داشته است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت توجه در برنامه هفتم توسعه کشور به این حوزه و نگاه این برنامه به صنایع‌دستی، اظهار کرد: صنایع‌دستی با کمترین هزینه بیشترین ارزش افزوده و اشتغال آفرینی را دارد که باید برای تداوم این صنعت مشوق‌های بیشتری اختصاص یابد نه این که اندک مشوق موجود نیز حذف شود.

او با اشاره به مواد 48، 70، 157 و 200 لایحه پیشنهادی قانون برنامه هفتم و با بیان این‌که حوزه صنایع‌دستی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد، تصریح کرد: معافیت کارفرمایان از پرداخت 20 درصد بیمه سهم کارفرما که مصوب بوده و تاکنون تامین اجتماعی زیر بار این مسئولیت نرفته است نیز در آستانه تغییر است که باید از حذف این معافیت‌ها جلوگیری شود.

ابراهیم‌نیا تاکید کرد: صنایع‌دستی علاوه بر این که بخشی از اشتغال را کمک می‌کند در شرایط اقتصادی فعلی به عنوان اشتغال کمکی در روستاها و مناطق عشایری نیز محسوب می‌شود.

او با اشاره به برگزاری همایش تخصصی هنر سنگ‌تراشی در مشهد گفت: در این همایش بیش از 130 نفر از هنرمندان و صنعت‌گران حوزه صنایع‌دستی به‌ویژه هرکاره تراشی حضور داشتند.

او گفت: پرداخت به موضوعاتی از قبیل تجاری‌سازی، کارآفرینی و اشتغال، استانداردسازی محصولات سنگ و هنر هرکاره تراشی، تامین مواد اولیه و بازاریابی و فروش در این همایش مورد بحث بررسی قرار گرفت.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هرکاره تراشی یک هنر بومی خراسان رضوی است که توسعه و ترویج این هنر در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.
انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020323770732

برچسب‌ها