سوگواره آیینی ملل در قم برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری سوگواره آیینی ملل در این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، علیرضا ارجمندی امروز چهارشنبه 21 تیر1402 با اعلام این خبر گفت: این سوگواره هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم در قم به‌عنوان استان محور گردشگری مذهبی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: در همین رابطه امروز نشستی با مسئولان دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری قم، اداره اوقاف و امور خیریه و نمایندگانی از هیئات مذهبی برگزار شد و مقرر شد با توجه به حضور اتباع ملل مسلمان در قم از جمله عراق، پاکستان، افغانستان و ...، سوگواره آیینی ملل در این استان برگزار شود.

او افزود: ترویج معارف حسینی، نشر و گسترش مفاهیم و فرهنگ عاشورایی و نیز شناخت و معرفی ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در شهر مقدس قم از هداف برگزاری این سوگواره است.

ارجمندی یادآور شد: همکاری بسیار خوبی بین این اداره‌کل و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان وجود دارد و برگزاری این سوگواره تنها یک نمونه از همکاری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با سایر دستگاه‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم خاطرنشان کرد: قم به‌عنوان دومین شهر مذهبی ایران دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه گردشگری مذهبی است و برپایی سوگواره آییین ملل می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر این ظرفیت‌ها و افزایش گردشگر مذهبی به این شهر کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042101885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha