وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بررسی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: هیأتی از سازمان بازرسی کردستان به‌منظور بررسی وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان در این اداره‌کل مستقر شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، منصور مهرزاد در جلسه‌ای که به‌منظور استقرار هیأت اعزامی از سوی سازمان بازرسی استان در این اداره‌کل برگزار شد، ضمن تشریح عملکرد و اقدامات انجام شده توسط این مجموعه در سال‌جاری اظهار کرد: جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان همراه با امنیت پایدار در کردستان باعث شده که در سال‌های اخیر جزو استان‌های برتر در زمینه جذب گردشگر باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت استان نیازمند هم‌افزایی و همکاری هستیم، افزود: امید است با همکاری و تعامل میان ادارات بخش دولتی و بخش خصوصی و با تدوین برنامه‌ای مدون بتوانیم گام‌های مؤثری را در راستای تقویت ظرفیت‌های سه حوزه و توسعه اقتصادی در استان برداریم.

معاون نظارت و بازرسی استان کردستان هم در این جلسه گفت: بازرسی کل کردستان با انجام بازدیدهای دوره‌ای و موردی برای تسریع در روند توسعه‌ای و رفع مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی سطح استان اقدام می‌کند.

محمدامین حیدری اظهار کرد: رویکرد این سازمان در سال‌های اخیر توجه به نظام مسأله محور بوده است.

معاون نظارت و بازرسی کردستان با اشاره به گردشگرپذیر بودن کردستان، افزود: بازرسی نگاه ویژه‌ای به توسعه گردشگری در تمام نقاط استان دارد.

او با بیان اینکه کردستان از ظرفیت‌های متنوعی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و طبیعی برخوردار است، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مناسب و مجاز می‌تواند از به‌وجودآمدن مشکلات و مسائل بسیاری در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی جلوگیری کند.

حیدری یادآور شد: حضور سازمان بازرسی در یک اداره و استقرار بازرسان، به معنای وقوع یک سوء جریان در آن دستگاه نیست بلکه بازرسان به‌صورت دوره‌ای در ادارات استقرار می‌یابند.

معاون نظارت و بازرسی کردستان بیان کرد: میراث فرهنگی از جمله دستگاه‌‍‌های اجرایی استان کردستان است که نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری، صنایع‌دستی و حراست از بافت و ابنیه‌ تاریخی ایفا می‌کند.

او  خواستار همکاری و تعامل میان این دو مجموعه شد و گفت: هیأت بازرسی اداره کل بازرسی کردستان به مدت ٣ ماه و به‌منظور بررسی عملکرد و اقدامات این دستگاه اجرایی و نحوه توسعه وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان و همچنین رسیدگی به درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات، در این اداره‌کل مستقر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042301950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha