بیش از ۱۰۰ جشنواره نشاط‌آفرین در گیلان برگزار شد

استاندار گیلان گفت: در سال‌جاری افزون بر ۱۰۰ جشنواره با موضوع گیاهان سنتی، انواع محصولات کشاورزی و آیین‌های سنتی گیلان همراه با نشاط و شادی در استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی شامگاه یکشنبه 29 تیر 1402 در نخستین همایش رودسرشناسی در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان اظهار کرد: این جشنواره‌ها با عناوین مختلف شامل گیاهان سنتی، انواع محصولات کشاورزی و آیین‌های سنتی گیلان در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد.

استاندار گیلان با اشاره به غنای فرهنگی و پیشینه تاریخی گیلان عنوان کرد: نسل امروز و جوانان استان باید با فرهنگ، تاریخ و تمدن این خطه آشنا شوند و بدانند که ریشه در کدام سرزمین جغرافیایی دارند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تمدن و بناهای تاریخی ما اعم از مادی و معنوی بسیار مهم است، اضافه کرد: مسائل معنوی مهم تر و فراتر از موضوعات مادی است که باید به این مهم پرداخته شود.

او با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری نخستین همایش رودسر شناسی خاطر نشان کرد: رودسر از شهرستان های گیلان، از غنای تاریخی و فرهنگی برجسته ای برخوردار است که نسل امروز باید نسبت به شناخت با غنای فرهنگی و مفاخر این شهرستان اهتمام کنند.

عباسی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید انصاری نخستین استاندار شهید اظهار کرد: این شهید گران‌قدر از دیار رودسر بوده ضمن اینکه شهیدان علیزاده نخستین شهید مدافع حرم و عشوری شهید امنیت اهل این شهرستان بودند.

او در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان رودسر در گیلان اعم از تولیدات دامی و فندوق خاطر نشان کرد: دریا، ساحل، کوه و جنگل از نعمت‌ها و زیبایی‌های استان بوده که باید قدردان این همه نعمت خداوند در این خطه است.

استاندار گیلان در خاتمه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و صفر و عزاداری های اباعبدالله حسین (ع) بیان کرد: مکتب امام حسین علیه السلام، انسان ساز است و ما از این مکتب درس ها آموختیم.

همایش رودسر شناسی از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی این شهرستان برگزار شد، اجرای موسیقی محلی، برگزاری نمایشگاه اسناد تاریخی و آثا فرهنگی ‌و تجلیل از مفاخر رودسر از برنامه‌های این مراسم بود.

شهرستان رودسر در استان گیلان جزو یکی از مناطق نادری است که مابین دریا و کوهستان قرار گرفته و روستاهایی جذاب در دل دشت و کوه و دریا در خود جای داده است، این شهرستان دیدنی در ۸۸ کیلومتری شرق گیلان که به چهار بخش مرکزی، کلاچای، چابکسر و رحیم آباد تقسیم بندی می شود، از شمال به دریا، از جنوب به رشته کوه های البرز، از شرق به استان مازندران و از غرب به لنگرود متصل می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha