ادوات مربوط به تاریخ آب در موزه الیگودرز نمایش داده می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از نمایش ادوات مربوط به تاریخ آب در موزه شهرستان الیگودرز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور پنج‌شنبه 29 تیرماه ۱۴۰۲ در بازدید از موزه شهرستان الیگودرز گفت: با هدف توسعه گردشگری به‌ویژه توجه به ظرفیت‌های خاص مناطق مختلف لرستان، ادوات مربوط به تاریخ آب در موزه الیگودرز نمایش داده می شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان الیگودرز در حوزه آب و برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته برای توسعه گردشگری آبی و ورزشی در الیگودرز، ادوات مربوط به آب و تاریخ آب در موزه این شهرستان نمایش داده می‌شود.

او تصریح کرد: در همین راستا سازه‌های آبی‌تاریخی همچون آسیاب آبی در اطرف موزه شهرستان ایجاد می‌شود تا گردشگران با کاربرد این آسیاب‌های تاریخی آشنا شوند.

حسن‌پور با بیان اجرای این اقدامات نشان‌دهنده پیشرفته بودن صنعت ایران در این حوزه بوده افزود: در موزه الیگودرز در حال حاضر اسناد تاریخی مرتبط با آب و تاریخ آب و توزیع عادلانه آب به نمایش درآمده و چنین اقداماتی بی شک بر جذابیت‌های گردشگری در شهرستان الیگودرز کمک می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی لرستان اضافه کرد: موزه مردم شناسی الیگودرز به خوبی نمایانگر صنایع‌دستی، آداب و رسوم در مراسم عزاداری و عروسی،‌ وسایل زندگی مردم و نمادها به همراه چندین تابلو از زندگی عشایر این منطقه است که در دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043102491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha